Avatar billede jcr18 Professor
18. oktober 2018 - 11:50 Der er 7 kommentarer

hardwareinfo?

Hej eksperter. Et program der kan scanne computeren og fortælle om du mangler opdateringer?
Findes et sådan - altså et hvor man med 100% sikkerhed kan regne med de oplysninger der kommer?
Jeg benytter sjældent gratis software men har dog fundet slim drivers som ikke virker som useriøst.
Alternativt benytter jeg mig af HWinfo64.
Avatar billede claes57 Ekspert
18. oktober 2018 - 12:03 #1
slimdrivers er effektivt - men anmassende. Jeg plejer at hente det, køre og opdatere i loop til alt er ok, og så fjerne slimdrivers igen.
Ellers - med bærbare og andre samlede kasser uden hardware-tilkøb, så bruger jeg producentens support-site - og der henter jeg bare alt til modellen / windows version. De installeres hvis de kan, og så er det ok med mig.

Som altid mht drivere - det kan gå galt - så systemgendannelsespunkt før start.
Avatar billede jcr18 Professor
18. oktober 2018 - 14:24 #2
Helt enig claes57. Producentens hjemmeside er i princippet det eneste rigtige, blot tager det tid, så det var nærmest derfor jeg kunne ønske den hurtige løsning. Godt at høre af du er enig med mig i, at slimdrivers virker - og ja lidt anmasende men jeg kan dog leve med det.
Avatar billede Slettet bruger
18. oktober 2018 - 15:49 #3
du aner ikke hvad der er i slimdrivers. der er sikkert spionware. alle og enhver kan lave driverupdates, hvor ingen ved hvad der er i.

brug kun originale drivere fra producenternes hjemmesider!
Avatar billede 220661 Ekspert
18. oktober 2018 - 16:24 #4
Har brugt Slimdrivers flere gange uden problemer, men jeg henter den altid her:
http://www.driverupdate.net/index_fb.php
Har ikke tillid til siderne c-net og softonic og hvad de ellers hedder.
Mener faktisk jeg på et tidspunkt har set at det var Microsoft certificeret, så hentet det rette sted tror jeg ikke der er noget problemer i det.
Personligt så holder jeg dog med i at man bør hente på producentens side hvis muligt. Kan man ikke det, så gå ind i egenskaberne for hardwaren og skriv hardware id ned og søg på denne med "driver" i slutningen. På den måde får men en driver der virker til hardwaren. Det er lidt bøvlet, men på ældre computere hvor man måske har opgraderet til win 10 kan man blive nødt til det.
Slimdriver kan faktisk lave backup af drivere, så det kan også bruges når maskinen er fuldt opdateret på driverne.
Avatar billede Slettet bruger
18. oktober 2018 - 16:57 #5
det er en dårlig ide.
inde i netkort driveren har jeg lagt et program der kopierer alle dine billeder! :)
Avatar billede 220661 Ekspert
18. oktober 2018 - 17:20 #6
Held og lykke med det ;-)
Avatar billede jcr18 Professor
18. oktober 2018 - 17:49 #7
Mon ikke kaspersky nok skal tage sig af det problem?