Avatar billede djtj Novice
18. oktober 2018 - 18:04 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Avanceret filter

Jeg har virkelig brug for assistance:

Udpluk fra mit ark:
Kolonne A      Kolonne B
VM                1
Superliga        2
U15                3

Kolonne A har 3 forskellige værdier.
Kolonne B har 4 forskellige værdier.
Jeg har mange rækker med de forskellige værdier og kombinationer heraf.

Jeg har brug for et filter som giver mig alle hit hvor:
Kollonne A=VM+Superliga OG Kolonne B= 2,3,4.

Jeg har søgt løsning nu i timer med Avanceret filter. Jeg har fundet at hvis jeg i filteret angiver ="=VM" i Kolonne A, så virker det fint. Men hvordan pokker får jeg BÅDE VM og Superliga ind i den streng?

Bedste hilsner
Thomas
Avatar billede falster Ekspert
18. oktober 2018 - 20:06 #1
Til andre giver dig en Excel-løsning.

Hvis du regner med at ville/skulle udføre flere sådanne opgaver, så gør dig selv en tjeneste og brug Access.

Du vil ikke tvivle i mange sekunder, om hvordan du opretter en forespørgsel, som giver dig det, du ønsker.

Held og lykke :-)
Avatar billede anedi Ekspert
19. oktober 2018 - 13:45 #2
Hvad hvis du bare vælger Filter (ikke avanceret). Marker din tabel og vælg filter på databåndet.
Kan du så ikke hakke af i de kategorier du vil have vist og vælge dem du ikke vil have vist?
Avatar billede djtj Novice
19. oktober 2018 - 13:58 #3
@anedi
Jo - men jeg har ca. 15 værdier som skal indtastes gang på gang.

@falster
Godt input med Access. Nu kører det. Jeg har forespørgsler i Access, som jeg importerer i mit ark i Excel, herfra har jeg grafer og andet godt. Så skal jeg bare skifte hvilken forespørgsel levere data til arket.