Avatar billede mort1 Ekspert
19. oktober 2018 - 15:26 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Slette Webmails på YouSee

Når min mailboks på YouSee er ved at være fyldt, må jeg jo ind på min webmail og slette, denne gang har jeg imidlertid et "problem" - Som standard er YouSee webmail sat op, så man sletter 20 mails ad gangen, men som det nok er bekendt kan man vælge et andet antal, op til 50 mails pr side, det kan jeg også i dag, men for hver side jeg vil slette, går systemet tilbage til standard, altså 20 sider, hvorfor jeg igen skal ind og vælge antal (50 mails). Hvis man kun sletter 20 mails ad gangen bliver man jo aldrig færdig med at slette 1000 mails.
Jeg husker det som, at man normalt kun en gang i sletteprocessen behøver at vælge antal pr side, og at den så, under hele sletteprocessen bliver på det valgte antal.
Har nogen herinde erfaret, at der skulle være ændring på området.
Avatar billede Slettet bruger
19. oktober 2018 - 15:53 #1
hvis du henter dine yousee mail ned på egen computer, allesammen, så kan du på din pc slette dem allesammen i et huk. du skal vælge at "slet også på server" i dit mailprogram.
Avatar billede milter Ekspert
19. oktober 2018 - 20:15 #2
Min webmail hos YouSee gør det samme, og jeg mener, det altid har været sådan. For rmig er det ikke noget stort problem, for det tager kun max 5 sekunder at ændre antallet til 50, hvorefter jeg kan gå i gang med at slette :-)

Hvordan ser din mappe med "Spam" ud?
Avatar billede mort1 Ekspert
20. oktober 2018 - 13:09 #3
#2 Ja det tager under 5 sek. at ændre fra "standard" (20 mails) til 50 mails, men hvis der er 1.000 mails i mappen, så er det altså 20 x 5 sek., som skal lægges til den tid selve sletningen tager - Trods alt nemmere, hvis man kun behøvede at foretage øvelsen 1 gang.
Jeg er ikke helt klar over, hvad du mener - med dit spørgsmål om hvordan min "spam" mappe ser ud, så mit svar må umiddelbart være, at den ser ud som min "indmappe", men indeholder en h...…. masse mails der ser ud til at være fra Gmail (Google), hvad de nok ikke er.
#1 Jeg kender metoden med at slette på serveren samtidig med, at jeg sletter på pc'en, men ind imellem viljeg gerne beholde noget på serveren, som ikke nødvendigvis behøver at ligge på men pc.
Avatar billede milter Ekspert
20. oktober 2018 - 17:12 #4
#3. Det, jeg antyder, er, at du måske burde slette dine overflødige mails lidt oftere. Men det har du sikkert allerede overvejet :-)
Avatar billede mort1 Ekspert
10. november 2018 - 14:27 #5
Har i går kontrolleret, om "problemet" er løst (vendt tilbage til det det var en gang) det er det ikke.
YouSee er i gang med en opdatering (angiveligt bl.a. webmail) som tilsyneladende varer til midt i december, og da det p.t. er håbløst at komme i kontakt med dem på chat, vil jeg lade spørgsmålet stå åbent her i gruppen, indtil YouSee er færdige med at opdatere.
Avatar billede Slettet bruger
11. november 2018 - 05:08 #6
det jeg foreslog bør virke :)
Avatar billede mort1 Ekspert
11. november 2018 - 08:40 #7
#6 Det gør det for så vidt også, men det jeg savner er muligheden for at slette et større antal (50) ad gangen i webmail, uden i processen hver gang at skulle vælge antallet.
Det har tidligere været sådan, at når man én gang har valgt, at se 50 mails ad gangen, så blev den på 50, så længe man var logget på webmail - Jeg forventer - og tror, at det bliver sådan igen, når YouSee bliver "normalt"
Avatar billede mort1 Ekspert
13. december 2018 - 15:27 #8
Om YouSee har fået deres mail til at fungere perfekt efter opdateringen, det ved jeg ikke. Punktet med at slette flere mails ad gangen end de 20, som var standard er dog løst, og det var mit ærinde.