Avatar billede Mova Praktikant
20. oktober 2018 - 16:40 Der er 3 kommentarer

Statisk RTSP-adresse på trods af dynamisk IP

Hej eksperter.

Jeg har 3-4 netværkskameraer tilsluttet en NVR og et 4G-modem fra Telmore, som ikke har eller kan få statisk IP-adresse (Telmore tilbyder det ikke).
Jeg har brug for at kunne generere et link til RTSP-feedet fra kameraerne, som ikke ændrer sig, selvom 4G-routeren får nyt lease en gang imellem.

Formatet af RTSP-linket er: rtsp://admin:examplepass123!@192.168.1.100:554/Streaming/Channels/101/
Når routeren får ny IP-adresse vil ovenstående link skulle justeres. Det vil jeg gerne ud over, så man altid har ét link til hvert kamera.

Hvad vil være den letteste løsning for at generere et statisk link, der altid refererer til feedet, selvom routeren får ny IP-adresse?
Avatar billede claes57 Ekspert
20. oktober 2018 - 19:30 #1
kan kameraer sende et pip til din web-adresse fx en gang dagligt? Så kan du fra det spore ip, det kom fra.
Avatar billede Mikael Ekspert
21. oktober 2018 - 07:27 #2
Måske kan du bruge lidt fra denne gamle tråd. Svar #14 og #15 ???
https://www.computerworld.dk/eksperten/spm/1016385
Avatar billede Mikael Ekspert
21. oktober 2018 - 08:14 #3