Avatar billede Lasse Olsen Juniormester
21. oktober 2018 - 08:54 Der er 2 kommentarer

Hente excel filer fra bestemte mail adresser

Hej CW
Jeg tænkte på om det var muligt at lave en kode der gør følgende:
Der er 2 sheets.
Sheet1 indeholder et spørgeskema ala følgende:
A1=Navn  B1=Køn  C1=Alder  D1=Hobby  E1=Arbejde
A2=
A3=
Sheet 2 indeholder en mailadresse og en række navne.
Jeg modtager en mail i min mailboks med en excel fil, hvor en mailadresse der indgår på sheet 2 har svaret og angivet sit køn, alder, hobby og arbejde.
(Det skal siges at alle mails der er i indboksen er relateret til opgaven, så alle mails har en excelfil med et svarark).

Jeg har tænkt på følgende muligheder:

1. Lave en kode der loop'er mails igennem og hvis den finder en mail - adresse der indgår på sheet2, så downloader den excel filen, tager anden række hvor svaret står i og kopierer det ind i første ledige række i sheet1 og lukker excelfilen fra afsenderen. Ud over svaret skal afsenderens mail skrives først i den tlhørende række.

2. Oprette en mappe der gemmer alle excelfiler fra Indboksen, med filnavn svarende til mailadressen af afsenderen. Så kan det måske laves således at hvis den finder mailadressen i sheet2 så åbnes excelfilen med det mailadresse - navn, hvorefter række 2 indsættes på første ledige række i sheet1.

Jeg har selv prøvet med fremgangsmåde 2. Hvor jeg har en kode der kan gemme filerne fra alle mails i indboksen i en bestemt mappe, men det er også det...
Avatar billede Lasse Olsen Juniormester
21. oktober 2018 - 08:56 #1
Hov.
Navn=Mailadresse
Avatar billede Lasse Olsen Juniormester
21. oktober 2018 - 09:02 #2
Måske er det bedre at have alle mailadresserne eller navnene stående på sheet1.
Så koden ved hvor på sheet1 den skal udskrive svaret?