Avatar billede jcr18 Professor
22. oktober 2018 - 08:39 Der er 15 kommentarer

undgå auto genstart?

Min windows 10 home genstarter automatisk, også selv om jeg har fulgt samtlige retningslinier fra microsoft og internettet.
Findes der et sted i regitor hvor man kan ændre indstillingen?
Avatar billede posten Ekspert
22. oktober 2018 - 10:07 #1
??? hvad mener du med auto genstart auto genstart sker det under din opstart af windows eller efter opdateringerne ??
Avatar billede jcr18 Professor
22. oktober 2018 - 10:25 #2
Problemet er i forbindelse med opdateringerne.
Avatar billede claes57 Ekspert
22. oktober 2018 - 10:57 #3
bortset fra, at genstart er et logisk krav? Du har indlæst ny software, og kørende programmer SKAL opdateres også, for at de kan kalde dll'er osv rigtigt. Kørende programmer kræver genstart (at de lukkes og genåbnes efter de selv er opdateret) - det sker også i iOS og Android - lev med det.
Avatar billede Slettet bruger
22. oktober 2018 - 11:04 #4
eneste måde er at slå opdateringer fra - men det er sikkerhedsmæssigt ikke godt. Du må leve med en genstart i ny og næ
Avatar billede jcr18 Professor
22. oktober 2018 - 11:21 #5
Jeg er fuldt ud bekendt med vigtigheden af sikkerhedsopdateringer, men det er da et væsentlig problem at man ikke selv kan styre hvornår man vil genstarte osv. Idèen er god i relation til den uerfarne pc-bruger som ikke tænker over vigtigheden af disse, men de erfarne bruger ved det jo godt.
Her til morgen var mit skærmsetup på 6 monitors smadret og da jeg handler med valuta/aktier, skal disse 120 markeder som jeg arbejder på altså være on line på mine skærme 24/7 !!
Det tog 15 minutter at sætte hele systemet op igen hvilket var uden for min arbejdsplan og i værste fald taber jeg muligheden for at lægge en god handel ind. Så det her er bare ikke ok!
Avatar billede poko1 Ekspert
22. oktober 2018 - 11:40 #6
Sæt din aktive tid hvor den ikke genstarter
https://ibb.co/cciK0f
Avatar billede Slettet bruger
22. oktober 2018 - 11:56 #7
jeg har win7 og ved ikke om win10 fungerer på samme måde.
men jeg har indstillet at den kun må hente opdateringer, og kun installe dem ved nedlukning.

så når jeg lukker computeren, installer den. ikke på andre tidspunkter.
det fungerer godt.
Avatar billede jcr18 Professor
22. oktober 2018 - 11:57 #8
Sidwave> På min windows 7 fungerer det som du beskriver. Det er den mulighed vi mangler på windows 10.
Avatar billede jcr18 Professor
22. oktober 2018 - 11:58 #9
Poko1 > Den mulighed har jeg også afprøvet. Virker ikke altid. Windows gør hvad den selv vil.
Avatar billede poko1 Ekspert
22. oktober 2018 - 12:03 #10
Når du får meddelelsen der er kommet opdateringer kan du vel vælg ikke nu.
https://ibb.co/cintt0
Avatar billede jcr18 Professor
22. oktober 2018 - 12:26 #11
Nej ikke umiddelbart poko1. Har godt nok set dit screenshot på min pc på et tidspunkt men nu kan jeg slet ikke få den side frem længere. Går jeg ind under avancerede får jeg et helt andet billede. Hmmm?
Avatar billede jcr18 Professor
22. oktober 2018 - 12:47 #12
https://cdn.pbrd.co/images/HJCiaqX.jpg

Sådan ser min skærm ud.
Avatar billede poko1 Ekspert
22. oktober 2018 - 13:21 #13
Tryk på WindowsTasten + I Indstillinger vælg Opdateringer og Sikkerhed! Du kan frede din arbejdsdag op til 18 Timer.
Desuden kan du stille så du får besked når der er opdateringer.
https://ibb.co/jkFS30
Avatar billede hjolsen Ekspert
22. oktober 2018 - 15:18 #14
Da du bruger windows 10 home har du ikke samme muligheder for at udskyde/fravælge opdateringer !
Avatar billede poko1 Ekspert
22. oktober 2018 - 15:36 #15
#14 Nu skrev eg ikke noget om at udskyde Men frede din arbejdsdag og få en meddelelse som do kan vælge senere!
Jeg har 2 Windows 10 Pro hvor du kan udskyde i lang tid plus en Windows 10 Home
Hvor jeg har fredet arbejdsdagen 18 Timer.