Avatar billede Peter Forsker
22. oktober 2018 - 11:02 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

PC vil ikke starte

hej -)
Min stationære computer er blevet syg, den vil ikke starte ... og dog.
Den starter blæseren men den røde lampe der indikerer at harddisken skal køre  lyser ikke, jeg har derefter prøvet at sætte harddisken over i en harddisk holder og sat den til min bærbare computer her, her virker den fint, jeg kan læse al data ud fra den.
Skærmen tænder heller ikke ved opstart, men hvis jeg fjerner stikket fra skærm til computer skriver den at den har mistet forbindelsen (eller sådant noget lignende)
Kan her evt være en her der kan hjælpe mig med en diagnose ?
Jeg tror ikke at panodiler eller en hjertestarter virker her :-)
Avatar billede poko1 Ekspert
22. oktober 2018 - 11:19 #1
Mange gange bliver det utroligt meget lettere at komme med en Eventuel løsning hvis der blev oplyst Hvilket mærke og udgave Computeren er! Eventuelt  Navn på Bundkort.
Der sidder så vidt jeg ved ingen Der er i stand til at kigge og vurdere noget om Samme.
Avatar billede Peter Forsker
22. oktober 2018 - 11:37 #2
Ok tak,
Det er en HP Pavilion, hvor der sidder et bundkort i hvor der står MS-7778 VER. 1.0
https://da.empowerlaptop.com/p/hp-696333-001-motherboard-w1711-2/?currency=USD&gclid=Cj0KCQjw6rXeBRD3ARIsAD9ni9AjlSt_xXNvQESFZd0NNLZDwc0zAZ5cakoGrDG5F7osW9R1N46aYzsaAvaIEALw_wcB
Jeg håber det hjælper
Avatar billede Slettet bruger
22. oktober 2018 - 11:51 #3
Med garanti er din strømforsyning kaput.
det er der 99% chance for.

når man fejlsøger en pc der ikke vil starte, er en god rækkefølge denne:

#1 er der nogen bip koder ?
hvis nej, så ER det strømforsyningen

#2 hvad siger bip koden ?
så er der enten bundkort eller ram fejl

når en strømforsyning er død, sker der netop det, at der slet intet sker.
de holder typisk 5 år hvorefter de kan stå af når som helst.

i min gamle pc fra 2003, skiftede jeg den ud 3 gange på 10 år
det var en billig til 500 kr

den jeg har nu er svindedyr og meget go :) den er 5 år nu
Avatar billede poko1 Ekspert
22. oktober 2018 - 11:52 #4
https://support.hp.com/sk-en/document/c00034791
Prøv Først at Reloade the default
Use the BIOS Setup Utility to restore the factory installed BIOS settings.
1.    In the BIOS Setup utility, select the Exit tab.
2.    Select Load Setup Defaults.
3.    Select Save Changes and Exit (pressing F9 and the Enter key also loads Setup Defaults).
4.    Press Esc and Enter to exit Setup
Prøv så fra start at bide mærke i hvilken tast du skal bruge for at Vælge boot menu
Avatar billede Peter Forsker
22. oktober 2018 - 15:05 #5
1000 tak for jeres hjælp, det hele endte med at jeg bare købte mig en ny istedet, jeg markerer Sidware's svar som det bedste løsning, da Poke1*s løsning ikke kunne bruges, da min skærm ikke starter op, og derfor kan jeg ikke gå i Bios