Avatar billede IT_Manag Juniormester
25. oktober 2018 - 11:21 Der er 3 kommentarer og
3 løsninger

Ny gamer pc til knægten

Hej Eksperten,

Jeg er på udkig efter et nyt opsæt til knægten (med det forbehold at far skal bruge den engang imellem også)

Har derfor købt hele 3 styk af: https://www.elgiganten.dk/product/gaming/gaming-pc-skarme/MSIMAG27CQ/msi-optix-mag27cq-27-curved-gaming-skarm

Mit spørgsmål her herfor, ville en stationær som denne være nok til at trække de 3 skærme, når man helst vil spille grafik i ultra settings: https://www.elgiganten.dk/product/gaming/gaming-stationar-pc/MSICODEXXE223/msi-codex-xe-8re-223eu-stationar-gaming-computer

Det den primært vil blive brugt til er WoW og nogle F1 spil. Derudover noget kontorbrug hvor jeg har separat dock og kvm switch til.

Ser frem til at høre jeres sparring og tak for hjælpen!

Vh. K
Avatar billede Slettet bruger
25. oktober 2018 - 12:25 #1
det er en smækker computer du har fundet :)
jeg kiggede på dens specifikationer..  så sammenlignede jeg med den største model på mm-vision (gaming computere), og det kunne ikke konkurrere på prisen.

jeg synes den du har fundet er fin nok.
den har 3 displayport, så dem skal du bruge til 3 skærme, istedet for hdmi.
Avatar billede Slater Ekspert
25. oktober 2018 - 12:42 #2
Skal dog måske nævnes, at der simpelthen ikke findes en PC i dag der kan trække 3x 1440p@144 Hz i store nye spil på ultra indstillinger. WoW går måske - jeg ved ikke hvor meget det kræver med de nye udvidelser, men ellers er man nok nødt til at begrænse forventningerne lidt.
Avatar billede IT_Manag Juniormester
25. oktober 2018 - 12:55 #3
Ok tak både Slater og Sidwave. :-)

Den vigtigste del for mig har også været at man kan opgradere gpu'en til fx et Ti kort. Ser lige om der er flere der skriver her inden jeg lukket spørgsmålet.
Avatar billede mash Mester
25. oktober 2018 - 17:09 #4
De skaerme er AMD FreeSync, hvilket kraever et amd grafik kort.
Ikke at de ikke virker men det er ikke optimalt med et nvidia grafik kort som bruger G-sync.
Avatar billede IT_Manag Juniormester
25. oktober 2018 - 21:22 #5
mash - godt set! Afsøger så muligheder for gsync på markedet. Der er godt nok en stor forskel. Jeg synes det er hamrende underligt at MSI har så mange nvidia opsæt, men laver så skærme med AMD freesync! Skal da godt nok overveje at afbestille de 3 skærme for nogle andre kan jeg se.
Avatar billede IT_Manag Juniormester
30. oktober 2018 - 11:02 #6
Tak til jer, Sidwave, Slater og mash! Udfaldet af jeres svar gjorde at jeg bestilte nogle skærme med g-sync i stedet (AV min pengepung!). Tusind tak for hjælpen og ha' en god dag!