Avatar billede Finn Therkildsen Praktikant
25. oktober 2018 - 16:57 Der er 5 kommentarer

Drev / mapper / filer

Troede jeg havde styr på tingene - men

1)
I Stifinder vises f.eks. to mapper der hedder "billeder" den ene under mit navn, den anden under denne pc.
Er det fordi jeg er Administrator?

2)
Øverst i Stifinder er der en mappe "Google drev" fordi jeg har såden et, men
hvorfor kan dette drev ikke ses under denne pc ?

FINDES DER EN ARTIKKEL ELLER LIGN DER SKÆRER DISSE TING UD I PAP
Avatar billede QWERTY Mester
25. oktober 2018 - 17:24 #1
"Øverst i Stifinder er der en mappe "Google drev" fordi jeg har såden et, men
hvorfor kan dette drev ikke ses under denne pc
"

Den var sjov. Google drev er ikke et drev på din computer ;-)

"Med Drev får du 15 GB gratis Google-onlinelagerplads
https://www.google.com/intl/da_ALL/drive/
Avatar billede martens Guru
25. oktober 2018 - 17:36 #2
Til QWERTY : netværksdrev er da heller ikke drev på din computer.. OneDrive er nødvendigvis heller ikke lokaliseret på "Denne Computer"...

Til finnth: kører du med Windows 10 og har du fået oktober opdateringen installeret?
Avatar billede claes57 Ekspert
26. oktober 2018 - 09:04 #3
Billeder er flere steder - men viser samme indhold (samme fysiske filer på disken) - det er for at lave hurtige genveje til ofte brugte mapper i Denne PC.
Du kan også vælge at låse mapper til visning øverst i stifinder (under Hurtig Adgang) højreklik på en mappe i Denne PC, og du kan vælge 'Fastgør til hurtig adgang'
Der er mange muligheder, afhængig af din måde at arbejde på. Man kan fx låse en projekt-mappe til Hurtig adgang mens man i en periode arbejder på det, og så fjerne den og låse et nyt projekt der - let at finde aktuelle projekter...
Avatar billede QWERTY Mester
30. oktober 2018 - 08:37 #4
Til QWERTY : netværksdrev er da heller ikke drev på din computer.. OneDrive er nødvendigvis heller ikke lokaliseret på "Denne Computer"...
Er der nogen der har påstået det.
Avatar billede martens Guru
30. oktober 2018 - 14:47 #5
QWERTY.. Det var et indspark til din kommentar vedr. Google drev :o)