Avatar billede Jolles Professor
25. oktober 2018 - 18:42 Der er 7 kommentarer og
2 løsninger

Ikke sortere, ikke beregne

win 10 office 7:
Pludselig kan jeg hverken sortere eller beregne simple funktioner , fx. sum og almindelig alfabetisk sortering.
Har forgæves forsøgt genstart et par gange, lagt regnearket over på en anden pc.
Avatar billede Jan K Ekspert
25. oktober 2018 - 21:53 #1
Er det generelt eller kun i et enkelt ark? Hvis det erv tilfælde så prøv a kopiere indholdet til en ny projektmappe og se om det løser problemet.
Avatar billede Jolles Professor
26. oktober 2018 - 08:31 #2
Jan K: Tak for forslaget. Det er forsøgt, som skrevet i mit spørgsmål - men virkede ikke.
Avatar billede Mike Novice
26. oktober 2018 - 08:55 #3
Prøv at se om beregn står på manuel - gør den det skal der trykkes F9 for at beregne. Manuel beregning kan ses under menuen Formulars/ Calculation Options - den skal stå på Automatic.
Avatar billede claes57 Ekspert
26. oktober 2018 - 08:56 #4
skrivebeskyttet? Gennemse / Beskyt ark
Avatar billede finb Ekspert
26. oktober 2018 - 09:40 #5
1. Marker alt, kopier over i Notepad/Notesblok.
2. Gem på USB
3. Åbn på anden pc ?
?
Avatar billede Jolles Professor
26. oktober 2018 - 09:59 #6
Gode venner,
Ikke noget af det virkede. Jeg lagde hele molevitten over i word, sorterede, og lagde tilbage i regnearket.
har benyttet F9 hele vejen, men som sagt: pludselig gik det hele i stå.
Hvordan fungerer excel i office 365, som jeg overvejer at anskaffe.
Avatar billede claes57 Ekspert
26. oktober 2018 - 10:11 #7
office365 er enkelt (virker som den faste pakke) - alt opdateres, og man får 1tb plads i onedrive og adgang fra ipad/phone og android (de små maskiner kan dog ikke makroer, så ville apps blive for store).
Jeg har derfor valgt at flytte mine dokumenter/billeder/videoer/musik mapper til onedrive-mappen, så jeg kan tilgå data fra alle enheder (og pga backup af data løbende).
Der er Home til 5 brugere og Personal til en enkelt - men er dyrere end den faste pakke pga abonnementssystemet.
Avatar billede falster Ekspert
27. oktober 2018 - 17:03 #8
Hvis jeg forstår dig ret:

"win 10 office 7:" = Microsoft Office 95 på Windows 10.

Citat:
According to the Windows Compatibility Center, Office 2013, Office 2010, and Office 2007 are compatible with Windows 10. Older versions of Office are not compatible but might work if you use the compatibility mode.

Har du prøvet at køre Office i kompatibilitetstilstand?

Hvis du kommer fra Office 95, så prøv at tage et kig på LibreOffice - det er gratis.
Avatar billede Jolles Professor
13. november 2018 - 06:00 #9
falster: nej, jeg forveksler ikke win95 med  win10. Tilgiv sen reaktion - meget arbejde.
libre office er udmærket, og jeg modtager af og til doks i programmet, så det er installeret på min asus.
Claes: Tak for info om "365". Lyder interessant og er absolut under overvejelse.
TAk for venlig bistand.