Avatar billede newbien Nybegynder
27. august 2001 - 07:03 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Popup Vinduet!

Jeg fik dette link som skulle lave et vinduet hvor man bla. kunne lægge sine egne gif\'er ind så man selv designet lukkrydset og sådan!

Men jeg kan ikke få det til at virke

her er linket http://www.dynamicdrive.com/dynamicindex8/dhtmlwindow.htm

Også lavede jeg det i en html fil sådan her :

<HTML>
<!-- CREATION DATE: 12-02-01 -->
<HEAD>
<TITLE></TITLE>
<script>

var dragapproved=false
var minrestore=0
var initialwidth,initialheight
var ie5=document.all&&document.getElementById
var ns6=document.getElementById&&!document.all

function drag_drop(e){
if (ie5&&dragapproved&&event.button==1){
document.getElementById(\"dwindow\").style.left=tempx+event.clientX-offsetx
document.getElementById(\"dwindow\").style.top=tempy+event.clientY-offsety
}
else if (ns6&&dragapproved){
document.getElementById(\"dwindow\").style.left=tempx+e.clientX-offsetx
document.getElementById(\"dwindow\").style.top=tempy+e.clientY-offsety
}

function initializedrag(e){
offsetx=ie5? event.clientX : e.clientX
offsety=ie5? event.clientY : e.clientY
if (ie5)
document.getElementById(\"saver\").style.display=\'\'

tempx=parseInt(document.getElementById(\"dwindow\").style.left)
tempy=parseInt(document.getElementById(\"dwindow\").style.top)

dragapproved=true
document.onmousemove=drag_drop
}

function loadwindow(url,width,height){
if (!ie5&&!ns6)
window.open(url,\"\",\"width=width,height=height,scrollbars=1\")
else{
document.getElementById(\"dwindow\").style.display=\'\'
document.getElementById(\"dwindow\").style.width=initialwidth=width
document.getElementById(\"dwindow\").style.height=initialheight=height
document.getElementById(\"dwindow\").style.left=30
document.getElementById(\"dwindow\").style.top=ns6? window.pageYOffset*1+30 :

document.body.scrollTop*1+30
document.getElementById(\"cframe\").src=url
}

function maximize(){
if (minrestore==0){
minrestore=1 //maximize window
document.getElementById(\"maxname\").setAttribute(\"src\",\"restore.gif\")
document.getElementById(\"dwindow\").style.width=ns6? window.innerWidth-20 :

document.body.clientWidth
document.getElementById(\"dwindow\").style.height=ns6? window.innerHeight-20 :

document.body.clientHeight
}
else{
minrestore=0 //restore window
document.getElementById(\"maxname\").setAttribute(\"src\",\"max.gif\")
document.getElementById(\"dwindow\").style.width=initialwidth
document.getElementById(\"dwindow\").style.height=initialheight
}
document.getElementById(\"dwindow\").style.left=ns6? window.pageXOffset : document.body.scrollLeft
document.getElementById(\"dwindow\").style.top=ns6? window.pageYOffset : document.body.scrollTop
}

function closeit(){
document.getElementById(\"dwindow\").style.display=\"none\"
}

if (ie5||ns6)
document.onmouseup=new

Function(\"dragapproved=false;document.onmousemove=null;document.getElementById(\'saver\').style.disp

lay=\'none\'\")

</script>

<LINK href=\"style.css\" rel=\"stylesheet\" type=\"text/css\">
</HEAD>
<BODY BACKGROUND=\"bag.jpg\" BGCOLOR=\"#FFFFFF\" TEXT=\"#000000\" LINK=\"#000000\" VLINK=\"#000000\"

ALINK=\"#000000\">

<a href=\"java script:loadwindow(\'frame.htm\',774,682)\">Test</a>

</BODY>
</HTML>

Men når jeg klikker på linket skriver den errors on page også sker der minus mere ... HJÆLP :(
Avatar billede jakoba Nybegynder
27. august 2001 - 08:46 #1
Avatar billede olebole Juniormester
27. august 2001 - 11:17 #2
<ole>
Du har lavet noget dårlig text-wrapping her og der, men du mangler da også nogle objekter:
\'dwindow\', \'saver\', \'cframe\' og \'maxname\'...?!?!
Back to the drawing-board.........og husk så at skrive rigtigt af denne gang  :o)
/mvh
</bole>
Avatar billede olebole Juniormester
27. august 2001 - 11:27 #3
jakoba >> Ups, jeg checkede ikke dit link først...undskyld!
Admin er underrettet  :)
/mvh
Avatar billede jakoba Nybegynder
27. august 2001 - 11:43 #4
olebole >> helt OK
Det virkelige problem er jo at han prøver at kopiere en \'Space Shuttle\',
uden at have lært html og javascript nok til at kunne \'folde en papirflyver\'.
Så den forklaring får han ikke meget ud af :-))

mvh JakobA
Avatar billede olebole Juniormester
27. august 2001 - 11:46 #5
*LooOooL*  =oD
Avatar billede coderdk Praktikant
27. august 2001 - 13:30 #6
Har du ikke glemt step 2 fra siden? (der manger noget i din BODY sektion).
Avatar billede olebole Juniormester
27. august 2001 - 13:36 #7
Inden vi nu yder mere hjælp, så lad lige Admin slå fast, om newbien er en platugle, der er ude på at snyde de, der hjælper ham  :o)
/mvh
Avatar billede newbien Nybegynder
27. august 2001 - 14:27 #8
coderdk > Så virker det.. Tak :)