Avatar billede 1Dorte Guru
26. oktober 2018 - 15:44 Der er 17 kommentarer og
1 løsning

Periodisk fejl ved mit tastetur

Hej

Nogle af mine taster (fx t, j, pil til højre, 3, 5 – tallene både øverst og på det numeriske tastatur ved siden) virker periodevis ikke. Der kan gå flere dage imellem, at de ikke virker, og der kan være flere gange i løbet af dagen.
Det er ikke, fordi jeg har slået NumLock til/fra. Det kan ske med og uden ledning.
Det kan komme efter få sekunder – og der kan gå lang tid.

Mvh. Dorte
Avatar billede claes57 Ekspert
26. oktober 2018 - 15:51 #1
mindre brud på boardet under taster, så en kobberbane brydes - du ønsker dig nok et nyt... en nørd med loddekolbe kan måske sætte en klat loddetin det rigtige sted.
Avatar billede 220661 Ekspert
26. oktober 2018 - 16:05 #2
Vil sige du har problemer på 2 tastaturer.
Har du tjekket dem på en anden pc om de virker?
Avatar billede 1Dorte Guru
26. oktober 2018 - 16:16 #3
220661 - det er den samme pc (jeg er nok  blind for min egen tekst, for jeg ved ikke, hvorfor du tror det er 2 tastaturer).
Det er en bærbar computer.
Avatar billede 1Dorte Guru
26. oktober 2018 - 16:26 #4
Claes57 - da min pc er ca. 13 måneder gammel, burde der være garanti.
Jeg kender ingen, som jeg vil betror at lodde på min pc.

Jeg bliver godt nok træt ved den tanke...
Der er vel ingen nem måde at gøre min outlook-mail inaktiv, så de ikke kan se mine mails og tjekke mail?
Avatar billede 220661 Ekspert
26. oktober 2018 - 16:32 #5
#3 Det er med og uden lader i du mener?
Troede  det var en stationær med trådet tastatur og et trådløst med usb dongle :-)
Avatar billede 1Dorte Guru
26. oktober 2018 - 16:34 #6
#5 - jep - godt du kan formulere det, når jeg ikke selv kan :-)
Avatar billede 220661 Ekspert
26. oktober 2018 - 16:41 #7
Og du er sikker på der ikke er spildt noget i tastaturet, eller der ligger krummer der kan genere på en måde?
Avatar billede 1Dorte Guru
26. oktober 2018 - 16:53 #8
Jeg har ikke spildt noget væske eller lignende - tjek.
Der kunne da godt være støv osv.  - jeg spørger min mand efter at give den en tur med kompressoren.
Min første tanke var også, at en tast "sat fast" eller lignende. Det underlige er, at hvis 1 tast ikke virker, er der altid flere taster, som ikke virker. Det er altså ingen fejl på tastaturet - eller mange taster, som ikke virker.
Avatar billede 220661 Ekspert
26. oktober 2018 - 16:57 #9
Pas på med kompressor. Den kan sammen med luft også smide fugt og olie ud.
Vil anbefale luft på dåse der er helt "tør"
Avatar billede 220661 Ekspert
26. oktober 2018 - 16:58 #10
Avatar billede claes57 Ekspert
26. oktober 2018 - 17:03 #11
der er typisk ikke garanti - men reklamationsret - dvs man kan få lavet fejl, der var der fra start, men først opdaget senere.
I Helsingør-området har vi Jumbo https://www.jumboshop.dk/infocontact.aspx som (hvis du kommer forbi med maskinen) noterer oplysninger om den og får nyt hjem - når det er der, så kan de typisk skifte det på under ½ time (typisk 10-15 minutter) mens du venter, hvis det er aftalt (du kan få det gamle med hvis du vil undersøge det for fejl)
BTW - jeg har intet med jumbo at gøre - men bruger dem når/hvis jeg selv rammer en opgave, der ligger udover mine evner
Avatar billede 1Dorte Guru
26. oktober 2018 - 17:33 #12
Claes57 - der er vist ikke mange opgaver vedr. teknik, som er over dine evner...

Jeg bor i den her sammenhæng desværre i Skjern.

Jeg afleverer den sandsynligvis i Elgiganten på tirsdag.
Det må vist være anledningen til at rydde op i mail'ene.
Avatar billede 220661 Ekspert
26. oktober 2018 - 17:36 #13
#12 Det er sikkert godt at Jumbo ikke skal opretholde en forretning med det han afleverer til dem ;-)
Avatar billede ErikHg Ekspert
26. oktober 2018 - 17:37 #14
#11
Det er rigtigt hvad du skriver. Man skal kende sine begrænsninger mht. den aktuelle opgave. Det modsatte kan blive dyrt.
Avatar billede 220661 Ekspert
31. oktober 2018 - 17:27 #15
Er du kommet videre?
Avatar billede 1Dorte Guru
31. oktober 2018 - 17:44 #16
Jeg har afleveret den hos elgiganten i går, og håber, at de finder en fejl. Ham jeg indlevere den til, sagde at det kunne jo være, at harddisken "blot" er på overarbejde.

Jeg skriver, når jeg får den retur.

Mvh. Dorte
Avatar billede 220661 Ekspert
31. oktober 2018 - 18:05 #17
Ok :-)
Avatar billede 1Dorte Guru
03. januar 2019 - 09:09 #18
Beklager, at jeg ikke har skrevet...
Jeg har selvfølgelig fået pc'eren tilbage.  Tasteturet var blevet skiftet, bios var blevet opdateret (det ved jeg så ikke lige, hvad det betød). Programmer osv. var uberørte.
"alt er super duper" (sang fra den første Lego Movie film)