Avatar billede Falentin Seniormester
28. oktober 2018 - 02:25 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Beholde formattering fra word til excel i VBA?

Jeg har et skript, hvor jeg overfører data fra tabeller i word til excel. Det virker fint. Jeg bruger copy and paste.

I tabellerne er der almindelige tekst og fed tekst side om side. I nogle af tabellerne er der også farve, men jeg er kun interesseret i at beholde den almindelige tekst og den fede tekst ved overførelsen.

Jeg bruger PasteSpecial xlPasteValues til at paste teksten med. Udfordringen er at få den fede tekst med, nogen ideer?
Avatar billede falster Ekspert
28. oktober 2018 - 15:28 #1
Bruger du også xlPasteFormats?
Avatar billede Falentin Seniormester
28. oktober 2018 - 15:54 #2
Nej, skal det blot tilføjes??
Avatar billede falster Ekspert
28. oktober 2018 - 17:53 #3
Det tror jeg, men er ingen ørn til dette. Måske kan du bruge noget herfra:

https://stackoverflow.com/questions/25461314/vba-copy-cells-value-and-format
Avatar billede Falentin Seniormester
28. oktober 2018 - 18:05 #4
Desværre virker det ikke, skyldes måske at jeg overfører fra word til excel.
Avatar billede falster Ekspert
28. oktober 2018 - 18:50 #5
xlPasteFormats virker nok ikke i Word, som du antyder.

Ifølge VBA-hjælpen i Word er der en metode Selection.PasteSpecial, der måske kan anvendes, efter at du har kopieret. Med WdPasteDataType sat til wdPasteRTF.

Kig selv mere i hjælpen, hvis du har mod på at prøve.

Men som sagt tidligere. Lad os håbe en eller flere VBA-eksperter giver et bud.
Avatar billede Falentin Seniormester
28. oktober 2018 - 19:36 #6
Tak for hjælpen indtil videre:-)
Avatar billede Falentin Seniormester
28. oktober 2018 - 19:43 #7
PasteSpecial WdPasteDataType.wdPasteText giver fuld formattering fra Word, Tak for hjælpen Falster :-)