Avatar billede Dorthe Novice
28. oktober 2018 - 09:19 Der er 4 kommentarer

Macos Mojave

I går fik jeg min nye harddisk Mybook til at fungere, men i dag har jeg fået et nyt problem efter at have opdateret til MacOS Mojave.
Alt er anderledes. Det jeg havde kopieret ind på Mybook er nu inde på iCloud.
Skrivebordet er ikke det samme.
Jeg ville ønske, jeg kunne komme tilbage til det gamle system igen.
Hvad gør jeg ?
Avatar billede INK Ekspert
28. oktober 2018 - 09:42 #1
Du kan gå i systemindstillinger og vælge iCloud. Her kan du markere om eksempelvis mapperne Skrivebord og Dokumenter skal gemmes i iCloud. Kan være praktisk ved anvendelse af flere Mac enheder (iPad og iPhone m.m.) Men det koster selvfølgelig lagerplads i "skyen". Tilsvarende for Fotos.
Kontakter, noter og påmindelser ville jeg altid gemme i iCloud.

Du skriver, at du har kopieret over på din MyBook. Anvendte du ikke Timemachine?

Ikoner kan være flyttet på skrivebordet, men ellers forstår jeg ikke din kommentar. Du kan rydde op eller arrangere dine ikoner. Men skriv lige lidt mere om problemet.
Avatar billede Dorthe Novice
28. oktober 2018 - 10:09 #2
Tak for svar og hjælp til ink.
Jeg var nød til at kopiere manuelt, da Timemachine har et problem, der ikke kan repareres vha hjælpeværktøj.
Troede så, at jeg kunne "rense" Timemachine manuelt, for at se, om det hjalp på problemet. Men det kunne jeg desværre ikke.

Efter at have installeret Mojave, er alt blevet gemt i iCloud, det forvirrer mig.
Avatar billede Dorthe Novice
28. oktober 2018 - 10:22 #3
Et andet stort problem er, at Iphoto med alle mine fotos er forsvundet, nu skal jeg starte helt forfra. Jeg bryder mig ikke om programmet FOTOS.
Hvor mon jeg finder mine gamle fotos?
Avatar billede INK Ekspert
28. oktober 2018 - 12:13 #4
iPhoto er udgået. Når du åbner Fotos første gang og kobler på filen med fotos konverteres databasen til Fotos.
Du må have løst det med Timemachine, så backup sker automatisk 😀