Avatar billede Rikke Praktikant
28. oktober 2018 - 12:25 Der er 3 kommentarer

Gendannelse af ældre version af MacOS

Hej. Jeg har installeret det allernyeste softwareprogram til mac. Efterfølgende stod at installeringen ikke blev gennemført og jeg har derefter ikke kunne andet end at tænde min computer, skrive koden også går den i stå. Jeg har kørt test og forsøgt gendannelse af den forrige version, men nør den er kørt igennem står det at “MacOS kunne ikke installeres på computeren” og at jeg bare skal starte den igen. Har gjort det hele forfra 3 gange men forgæves... HJÆLP!
Avatar billede INK Ekspert
28. oktober 2018 - 13:52 #1
Formoder det er macOS Mojave version 10.14, som du har forsøgt at installere.

Hvilken Mac og årgang taler vi om? iMac, MacBook Pro eller Air? Mid 2015 eller ??

For det første skal du sikre dig en sikkerhedskopi af alle dine filer!! Timemachine eller ekstern harddisk. Hvis du har gemt det hele i iCloud, så kan filerne også hentes her.

Hvis du ikke kan genoprette det nuværende system og ikke kan opgradere via Apples App Store, så kan du blive nødt til at følge anvisningerne på denne side
https://support.apple.com/da-dk/HT204904
Det kræver sletning og formatering af din harddisk, så alle data forsvinder.
Ved gendannelse over nettet, skal der selvfølgelig være internetforbindelse :-)
Avatar billede Rikke Praktikant
28. oktober 2018 - 14:38 #2
Ja det var det.

MacBook Pro fra mid 2015.

Når jeg søger efter time machine-sikkerhedskopier så dukker der intet op, så det vil sige jeg skal tilslutte ekstern harddisk for at gemme mine filer?

Okay.. Det må jeg prøve at gøre når jeg har gemt alle mine filer :-)
Avatar billede INK Ekspert
28. oktober 2018 - 16:04 #3
Timemachine sikkerhedskopier lægges normalt på en ekstern harddisk, der kan være tilsluttet din Mac direkte eller være tilsluttet din router. Sikkerhedskopiering kan så ske via kabel eller trådløst. Hvis du ikke har haft tilsluttet en ekstern disk, så har du nok heller ikke en sikkerhedskopi :-)