Avatar billede lurup Ekspert
28. oktober 2018 - 19:16 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Rediger i en film i format M4V

Hej
Jeg har en film på 30 sekunder i M4V format.
Er det mulig at lave datoen om på hele filmen uden man kan se det ??
Se dato feltet i denne fil
https://ufile.io/6fs0l
Avatar billede eurositi Ekspert
28. oktober 2018 - 21:56 #1
M4V-indpakket indhold findes typisk på iTunes. M4V-containeren er teknisk set identisk med MP4, bortset fra at filerne i denne variant typisk er DRM-beskyttede.
Hvis indholdet ikke er krypteret, kan du ompakke (remuxe) videoen med f.eks. Xmedia Recode på følgende måde:
Indlæs filen. Sæt Output format til f.eks. MP4 eller MKV.
Angiv en destinationsmappe.
På Video-fanen sætter du Mode = Copy.
Gør det samme på Audio-fanen.
Klik så på Add to queue > Encode
Du har din ompakkede video to-tre sekunder senere.

... Jeg kan ikke helt greje, hvad det er for en dato, du vil ændre? Ligger det som et metadata-felt i videofilen, eller er det bare oprettelsesdato eller ændringsdato for filen? Dit vedhæftede billede gør mig ikke klogere. Man ser på bare en dato affotograferet fra en skærm.
Muligvis kan du se feltet på fanen Tag i Xmedia. Her kan du også ændre det, inden du klikker på Add to Queue.
Avatar billede lurup Ekspert
28. oktober 2018 - 22:19 #2
Det er det mørke felt jeg skal lavet teksten om i uden det kan ses. Jeg har klippe det ud af en helt skærmbillede
Avatar billede lurup Ekspert
28. oktober 2018 - 22:44 #3
Har fået converteret film efter fin anvisning.
Jeg sender lige en hel skærm billede her hvor jeg skal lave teksten i det mørke felt lavet om uden det kan ses. ?

https://ufile.io/dnys2
Avatar billede eurositi Ekspert
28. oktober 2018 - 22:48 #4
Det er jeg med på. Men hvor vises datoen? Er den brændt ind i selve videoen, eller kan du skjule den / slukke for den?
Hvis den er brændt ind i selve videoen, kan du ikke ændre det... I hvert fald ikke, så det ikke kan ses.
Du vil skulle bruge et videoredigeringsprogram og indlægge et nyt tekstfelt med en helt uigennemsigtig baggrund lige oven på det samme område.
Avatar billede eurositi Ekspert
28. oktober 2018 - 22:59 #5
Det nye billede tyder på, at datoen er brændt ind i videoen. Du skal bruge et værktøj som f.eks. VideoPad. https://www.nchsoftware.com/videopad/index.html
Avatar billede lurup Ekspert
29. oktober 2018 - 10:00 #6
Hej

Jeg har hentes filen og indlæst min video.
Kan du hjælpe mig lidt eller ved du hav jeg kan søge efter på Youtube
Avatar billede lurup Ekspert
29. oktober 2018 - 10:04 #7
Lige en omér

Jeg har installeret softwaret og indlæst min video.
Kan du hjælpe mig lidt videre eller ved du hvad jeg kan søge efter på Youtube
Avatar billede eurositi Ekspert
29. oktober 2018 - 10:14 #8
I VideoPad:
- Træk den indlæste video ned på storyboardet.
- Brug start/slut-værktøjerne [ og ] til at vælg den sekvens, hvor teksten med datoen vises i videoen. (Hvis det er i hele videoen behøver du selvfølgelig ikke gøre det).
- Klik på Text effects og vælg muligheden Simple text
- Vælg muligheden Text background.
- Brug den hvide rude til at skrive teksten, tilpasse størrelsen, og benyt tastaturet til at placere text-boksen så præcist som muligt oven i det samme sted, som den oprindelige i videoen.

... Jeg har ikke selv prøvet dette.
Avatar billede lurup Ekspert
29. oktober 2018 - 10:36 #9
Tænker jeg skal have det gamle væk inden jeg kan lave noget nyt ?
Avatar billede eurositi Ekspert
29. oktober 2018 - 11:55 #10
Som sagt ser det for mig ud som om datoen er en del af selve videoen. I så fald findes der ingen måde, hvorpå du kan rense billedet først. Det er jo fuldstændig, som hvis du har optaget en film med undertekster eller andre overlays fra skærmen.
... Eller hvis du har downloadet et et billede med en tekst hen over en del af billedet... Du kan normalt ikke fjerne teksten og genskabe det originale foto bagved. Et grafikprogram kan jo ikke vide, hvilke pixels, der gemte sig

Du er nødt til bare at lægge en ny (uigennemsigtig) tekstboks hen over det, hvis det skal se nogenlunde pænt ud.
Avatar billede lurup Ekspert
13. november 2018 - 20:34 #11
Tak for hjælpen