Avatar billede Wunderdoobs Praktikant
29. oktober 2018 - 14:15 Der er 13 kommentarer

Problemer med opstart

Hej jer!

I forbindelse med at min gamle laptop besluttede sig for at lade livet, købte jeg en Acer nitro 5 AN515-52-547K. Den ankom med pakkepost for små 2 uger siden og er udelukkende blevet brugt til studie og som distraktion fra studie (youtube). Igår aftes lukkede jeg den i, hvor den normalt bare går på slumre og bare starter normalt når jeg åbner den igen, men ikke denne gang. Computeren tænder som den skal og siger ingen mærkelige lyde, men skærmen er sort. Ikke sort, som i; "den er ikke tændt"-sort, men sort som i; den normale login startskærm kommer ikke og der dukker ikke andet op end min mus, som jeg frit kan bevæge, hvor der er tilhæftet det der "tænke-icon" som plejer at dukke op når pcen arbejder. Jeg har prøvet at lade den stå i en forhåbning om at den skulle arbejde et eller andet igennem inden den kommer til sig selv igen, men nu har den bare stået sådan i en halv time uden at komme videre. Hvad skal jeg gøre? Jeg sidder og skal skrive en større opgave der skal afleveres indenfor de næste par dage, hvilket virkelig er et ubelejeligt tidspunkt, så hurtig hjælp tages imod med kyshånd!
Avatar billede poko1 Ekspert
29. oktober 2018 - 14:40 #1
Hej.
Er det en Laptop hvor du kan tage Batteriet ud  så fjern det og Strømforsyningen og hold Startknappen inde i 30-40 sec. Sæt derefter strømkablet til og prøv om den tænder.
Avatar billede Wunderdoobs Praktikant
29. oktober 2018 - 14:44 #2
Hej poko1, skal pcen være tændt eller slukket når jeg prøver det?
Avatar billede Wunderdoobs Praktikant
29. oktober 2018 - 14:45 #3
Jeg tror ikke jeg kan tage batteriet ud, men der er vist sådan en battery-reset-pinhole?
Avatar billede poko1 Ekspert
29. oktober 2018 - 15:09 #4
Du skal selvfølgelig have lade apparatet frakoblet Og så find en ting du kan reesætte med Papirclips? eller lignende
Avatar billede Wunderdoobs Praktikant
29. oktober 2018 - 15:30 #5
Jeg har prøvet at sætte papirclipsen i da pcen var slukket, og efterfølgende holdt tænd knappen inde 40 sekunder, imens oc var frakoblet strømforsyning. Det gjorde ingen forskel. Gør jeg noget forkert?
Avatar billede Wunderdoobs Praktikant
29. oktober 2018 - 15:31 #6
Ved ikke om er relevant st tilføje at jeg tog clipsen ud igen inden jeg rørte ved tænd knappen
Avatar billede poko1 Ekspert
29. oktober 2018 - 15:49 #7
Jeg vil mene at det der drejer sig om er at forbindelsen til det efterfølgende Strøm kredsløb skal afbrydes indtil eventuelle kondensatorer er afladede.
Avatar billede Wunderdoobs Praktikant
29. oktober 2018 - 16:06 #8
Jeg har ingen begreb om hvad en kondensator er, men skal de aflades? Hvordan gør jeg det?
Avatar billede Wunderdoobs Praktikant
29. oktober 2018 - 16:08 #9
Video link til problemet her. Ved ikke om det gør en forskel, men så kan man da se det.
https://vimeo.com/297727736
Avatar billede poko1 Ekspert
29. oktober 2018 - 16:22 #10
Ja det havde nok været bedre at have set fra starten
Jeg tror du skal have sat et USB Stik med Windows 10 i og starte op på og lave en reparation!
https://ibb.co/bSA9YA
Prøv dette først.
Avatar billede poko1 Ekspert
30. oktober 2018 - 09:32 #11
Kom du videre eller skal vi tage næste trin?
Avatar billede Wunderdoobs Praktikant
30. oktober 2018 - 15:38 #12
Jeg kan desværre ikke skaffe en usb med windows 10. Så hvis du måske har et andet forslag, så er jeg nok nødt til at prøve det istedet
Avatar billede poko1 Ekspert
30. oktober 2018 - 15:49 #13
Når du ikke kan komme ind i Windows er der kun muligheden at downloade en ny Windows 10 Fil til enten DVD eller USB. Det svarer jo til dengang man fik en installations Medie med til XP/Visa/Windows7 osv.
kan hentes Her.
https://www.microsoft.com/en-us/software-download/windows10