Avatar billede ThomasM Praktikant
31. oktober 2018 - 20:02 Der er 7 kommentarer

Autoudfyld

Jeg er godt og grundigt træt af autoudfyldningen i søgefelter på tværs af browsere.

Lige før skulle jeg slå et domæne op hos DK Hostmaster og blev i feltet til indtastning mødt med en masse søgeord, jeg har brugt i andre sammenhænge.

I søgefelter på nyhedssider, er det andre søgeord, og sådan kunne jeg blive ved.

Det veksler desuden fra browser til browser og er forskelligt i f.eks. i Chrome, Explorer og Firefox, som er de browsere, jeg typisk bruger.

Det kunne derfor se ud til at være en Windows 10-problemstilling, men jeg har ikke kunnet finde en løsning.

Kender nogen til det?
Avatar billede nopsen Ekspert
31. oktober 2018 - 23:51 #1
det er ikke dit styresystem.
du skal ind under indstillinger i hver browser du bruger, og selv sætte dine søge præferencer op.
Avatar billede nopsen Ekspert
31. oktober 2018 - 23:56 #2
firefox, indstillinger - søgning - fjern flueben ud for "søgeforslag"
stort set samme fremgangsmåde i andre browsere.
Avatar billede ThomasM Praktikant
01. november 2018 - 12:11 #3
Tak, det ser ud til at virke i Firefox, men jeg kan ikke finde de tilsvarende funktioner i Chrome og Explorer som jeg typisk bruger??
Avatar billede nopsen Ekspert
01. november 2018 - 17:35 #4
i chrome under indstillinger, vælg avanceret i bunden og slå fra under "Brug en forudsigelsestjeneste til at hjælpe med udfyldning af søgninger og webadresser, som indtastes i adresselinjen"
mener det er det punkt, men er ikke sikker.
Avatar billede nopsen Ekspert
01. november 2018 - 18:40 #5
Avatar billede ThomasM Praktikant
02. november 2018 - 13:57 #6
STOR tak for hjælpen, nopsen!
Avatar billede nopsen Ekspert
02. november 2018 - 17:18 #7
velbekomme  :-)