01. november 2018 - 12:14 Der er 5 kommentarer

Gemme outlook mails

Hej.
Jeg skal hjælpe et ældre familiemedlem med en ny computer. Det eneste problem jeg har, er at jeg ikke er helt sikker på at få alle hendes mails med over på den nye computer. Hun bruger outlook 2016, som en af fem brugere fra vores office 365 home. Vores abonnement udløber her den 7. november og vi skal ikke have det forlænget. Hun vil så selv købe office 365 personal til den nye computer, men hvordan får jeg lettest alle hendes mails med over? Der er nok 200-300 mails. Det er en gammel mailadresse fra TDC hun bruger, en af dem der slutter på mail.tele.dk.
Håber der er en der kan fortælle mig det. På forhånd tak.

Venlig hilsen
Ole
Avatar billede INK Ekspert
01. november 2018 - 13:23 #1
Har ikke selv Outlook 2016, men tidligere udgaver gemte alle mails i en .pst fil, der vist nok ligger i en Outlook mappe under dokumenter. Ellers søg efter *.pst filer med stifinder.
Denne fil flyttes over på den nye pc og kan tilkobles den nye Outlook 2016 som standardfil eller som en arkivfil.
Outlook skal for TDC/YouSee mail sættes op som POP3 mailklient.

Kik under YouSee's supportsider, og under Microsoft hjælpesider.
Avatar billede poko1 Ekspert
01. november 2018 - 14:08 #3
Prøv at kigge i <Bruger >ditnavn >Appdata >lokal >Microsoft >Outlook se om de er gemt her?
Avatar billede poko1 Ekspert
01. november 2018 - 14:19 #4
01. november 2018 - 16:10 #5
Tak for alle svarene. Er det så det samme når adressekartoteket skal gemmes? Kan først afprøve det på mandag.