Avatar billede Trine Praktikant
01. november 2018 - 16:12 Der er 9 kommentarer

Er computeren stor nok?

Knægten har sparet sammen til en computer og køber så denne her acer bærbar. Vi får a vide at han sagtens kan spille Fortnite på den. Men grafikken er godt nok ikke særlig god..
acer
Aspire E15
E5-553-T01Q
AMd radeon r5 graphiks
8GB ddr 4 memeroy
128gb ssd
AMD Quad-core processer A10-9600P with turbo core teknoligy
Up to 3.30GHz
Det er de oplysninger der lige står på den..
pft Trine
Avatar billede Slater Ekspert
01. november 2018 - 16:20 #1
Puha, det er godt nok en lortecomputer, I har fået anskaffet der.

Den er forsynet med en APU, som er en CPU (processor) og GPU (grafikkort) kombineret i ét, hvilket som regel betyder at den ikke er god til nogen af delene.
APU'er er beregnet til dem, der bare skal på internettet eller bruge Word eller lignende, absolut ikke til spil.

Der er desværre nok ikke så meget at gøre ved det. En APU kan sjældent opgraderes til noget ordentligt.
Avatar billede arne_v Ekspert
01. november 2018 - 16:22 #2
http://www.tomshardware.com/answers/id-2908779/amd-radeon-graphics-card-good-gaming-low-settings.html

er ihvertfald ikke positiv omkring R5 til spil - og den traad er naesten 3 aar gammel!
Avatar billede Trine Praktikant
01. november 2018 - 16:29 #3
Hmm øv for pokker da.. træls for knægten
Avatar billede 220661 Ekspert
01. november 2018 - 17:38 #4
Avatar billede eurositi Ekspert
01. november 2018 - 20:44 #5
Hvis den stadig er omfattet af fortrydelsesret, ville jeg omgående benytte mig af muligheden. Den kommer aldrig til at kunne bruges til det formål, den er købt.
Alternativt vil jeg spørge i forretningen, hvordan de kunne sige, at man "sagtens" kunne spille f.eks. Fortnite på den, når det helt tydeligt ikke er muligt.

Hvis en ansat i butikken har sagt dét (også selv om det teknisk set er muligt at køre spillet på de laveste grafik-indstillinger), er det en ærlig sag at sige til dem, at man føler sig snydt. Hvis ikke de vil tilbyde nogen form for kompensation, er det bare med at stryge hjem og give dem en "hilsen" på Trustpilot. Produktet er ikke defekt, og juridisk er der næppe noget at komme efter, men det er godt nok dårlig kunderådgivning.

P.S.: En PC, der kan trække Fortnite og lignende spil tilfredsstillende, koster typisk 6-7.000 kroner og opefter. Der er mange herinde, der kan rådgive om, hvilke komponenter (grafikkort) og PC-tilbud, der er gode nok til at trække krævende spil.
Avatar billede Jhja Seniormester
01. november 2018 - 21:07 #6
Hvis jeg fik at vide, "joda, du kan sagtens spille fortnite på den" og det kun er på laveste kvalitet så ville jeg føle mig snydt.
Avatar billede Jhja Seniormester
01. november 2018 - 21:16 #7
I kan tjekke her om den kan køre spillet. Ser nu 220661 allerede har postet en link, men en god ting kan ikke gentages for ofte ;)
https://www.systemrequirementslab.com/cyri/requirements/fortnite/15349
Avatar billede 220661 Ekspert
01. november 2018 - 22:37 #8
#7 Nej og så er jeg ikke engang en gamer ;-)
Avatar billede Slettet bruger
02. november 2018 - 01:13 #9
køb Lenovo - computernes Mercedes!