Avatar billede Slettet bruger
05. november 2018 - 21:05 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Download videoer fra YouTube

Hej.

Jeg er ny, så jeg skal lige finde ud af siden her. Jeg håber, at nogen kan hjælpe mig alligevel.

Jeg har en masse videoer (ca. 200), som jeg gerne vil gemme fra YouTube. Et spil skal lukke ned, og jeg tror, at de vil slette deres YT kanal, så jeg vil gerne have videoerne.

Jeg har en iPad, hvor jeg kan optage med skærmen, men videoerne varer for det meste mellem 30 sekunder til 5 minutter, og det er rimelig lang tid at optage.

Er der en mulighed for at downloade videoerne direkte fra YouTube, som ikke er advanceret, men mega nem at bruge? Og hvor det samtidigt er gratis, noget jeg ikke skal gemme for at se dem, og hvor jeg kan få dem i samme kvalitet som på YouTube?

Tusind tak på forhånd
Avatar billede kurt54 Ekspert
05. november 2018 - 21:28 #1
WM recorder kan men er nok svær at få fat på og uden licens optager den kun korte klip.

Men google f.eks:      wm recorder alternative kostenlos
eller en tilsvarende dansk eller engelsk version.

mvh
Kurt
Avatar billede klaudi Ekspert
05. november 2018 - 22:36 #2
Du kan jo os prøve en online downloader, f.eks. denne
https://y2mate.com/
Avatar billede eurositi Ekspert
05. november 2018 - 22:38 #3
4K Video Downloader fungerer fremragende, og den er gratis. Den giver dig mulighed for at gemme videoen i den originale (maksimale) opløsning. Hvis der er tale om nye videoer, kan du som regel vælge mellem en MP4-fil i H.265 videoformatet med AAC audio eller en Matroska (MKV)-fil i Googles åbne VP9 videoformat med Opus audio. Det eneste, du skal gøre, er at copy-paste Youtube-linket ind i programmet og derefter vælge, hvad du foretrækker. Det kan ikke være lettere.

Lidt flere detaljer...

Jeg vælger normalt dét format, som tilbyder den maksimale opløsning med den mindste filstørrelse, uanset om det er det ene eller det andet format. De fleste moderne apparater (bortset fra Apples mobilenheder) klarer fint begge formater uden problemer. Men udstyr ældre end 2016 har for svag hardware til selv at afspille både VP9 og H.265, så hvis du satser på at kopiere det over på en USB-nøgle og sætte det direkte til et TV-apparat, er du i disse tilfælde nødt til at hente videoen i det ældre H.264-format, som typisk vil være i en lavere opløsning.

Hvis du gerne vil se det på dit TV, er det nemmeste at downloade i den højest mulige opløsning og så bruge f.eks. den gratis app Videostream for Chromecast til at streame fra PC'en til dit TV (hvis altså du har en Chromecast). Du finder den her: https://getvideostream.com/download/#
Avatar billede Slettet bruger
06. november 2018 - 16:21 #4
Tak til jer alle 3

Jeg har valgt eurositis løsning. Programmet var enormt nemt, og det virker perfekt til alt.

Tak igen til jer - og også for de hurtige svar