Avatar billede Flex81 Praktikant
07. november 2018 - 09:26 Der er 3 kommentarer

Spørgsmål

Jeg/familien står i den situation at vi har mistet noget familie, som der ikke har været kontakt til i mange år.
Vi har fundet en telefon i dødsboen en iphone x tror jeg, men vi kan ikke komme ind i den. Der står at telefonen er låst og vi kan ikke engang trykke en låstkode.

Hvad gør man i sådan en situation.
Avatar billede finb Ekspert
07. november 2018 - 09:33 #1
Spørg skifteretten, hvad I må.
Avatar billede claes57 Ekspert
07. november 2018 - 09:33 #2
på bagsiden er der med meget små bogstaver et nummer - skriv det ned (jeg tager typisk et foto, så jeg kan zoome ind og læse det), og ring til apple support. I bedste fald kan den nulstilles til genbrug - I skal have adgang til email-adressen mm for at kunne få adgang til data.
https://support.apple.com/da-dk/HT204306
https://getsupport.apple.com/?caller=kbase&symptom_id=21009
Avatar billede Tordenfusk Seniormester
08. november 2018 - 00:12 #3
Hvis i kan finde en kvittering, så ringer i til apple og fortæller i skal have den fjern låst op. Der er en formular der skal udfyldes og sendes tilbage til apple sammen med en kopi af kvittering.
Efter en dags tid eller to så er telefonen låst op næste gang den tændes og får adgang til netværket.
Har brugt det mange gange, og det fungere fint.