07. november 2018 - 09:42 Der er 3 kommentarer

Ældre grammofon til aktive højtalere (Triangle LN01A)

Hej :)
Jeg vil gerne forære min mand de aktive højtalere, der hedder Triangle LN01A, hvor man kan koble en grammofon direkte til.
Nu er jeg så blevet i tvivl om, hvorvidt man kan koble alle slags pladespillere til? Fx. ældre pladespillere fra 70'erne og 80'erne. Bruger de samme slags stik?
Håber virkelig, at der er nogen, der kan hjælpe, da jeg er en værre hat til teknik.
Venlig hilsen Sofie
Avatar billede 220661 Ekspert
07. november 2018 - 11:07 #1
Plade spiller fra dengang kræver en forstærker hvor der er riaa forstærkning i. I de nyere afspillere kan denne være indbygget og så kræves kun en almindelig line ind indgang
Avatar billede 220661 Ekspert
10. november 2018 - 08:14 #2
Fandt dette billede her https://hifi-freaks.dk/webshop//freaks/ln01a-back.jpeg
Umiddelbart ser det ud til at Triangle LN01A har denne RIAA indbygget, for jeg ser phono indgangen og ground tilslutningen bagpå højttaller.
Avatar billede 220661 Ekspert
10. november 2018 - 08:16 #3