Avatar billede rookie44 Juniormester
08. november 2018 - 09:35 Der er 6 kommentarer

Ustabil database

Når jeg forsøger at åbne min database får jeg meddelelsen:
Microsoft Access har registreret, at databasen er i en ustabil tilstand, og forsøger at gendanne databasen.
Navne på objekter, der ikke er gendannet korrekt, registreres i tabellen "Gendannelsesfejl". Der laves ikke en tabel "Gendannelsesfejl".
Den nye database virker tilsyneladende korrekt.

ER der nogen der har et bud på, hvordan databasen bliver ustabil, selv om man komprimerer og reparerer.
Avatar billede fdata Forsker
08. november 2018 - 11:07 #1
Hvis komprimer og reparer ikke fjerner fejlen, er der desværre nok kun den gode gamle (sure) metode tilbage:
- Opret en ny, tom database
- Overfør alt fra den gamle (via "eksterne data")
- Genopret evt. diverse ikoner, startformular osv.
Avatar billede rookie44 Juniormester
08. november 2018 - 11:26 #2
Forsker
Microsoft gendanner den Ok.
Kan for mange komprimer og reparer gøre en database ustabil?
Avatar billede fdata Forsker
08. november 2018 - 11:50 #3
Øøøøh.
"Microsoft gendanner den Ok."
Hvis du stadig mener, den er ustabil, er den vel ikke gendannet OK?!?
Avatar billede rookie44 Juniormester
08. november 2018 - 12:25 #4
Forsker
Den er ikke ustabil efter gendannelsen. Men er der noget man kan gøre ud over at komprimere og reparere en database, for at den ikke skal blive ustabil.
Avatar billede fdata Forsker
08. november 2018 - 13:11 #5
Nej, ikke umiddelbart. Visse baser bliver bare ustabile med tiden - som oftest pga at basens størrelse konstant vokser.
(Det er jo nok derfor, Microsoft har fundet det nødvendigt at inkludere et komprimerings/reparationsværktøj)
Avatar billede Jørgen Kirkegaard Professor
08. november 2018 - 15:57 #6
Jeg får altid mine databaser komprimeret ved exit, og det kan jeg da anbefale.