Avatar billede mort1 Ekspert
08. november 2018 - 12:29 Der er 17 kommentarer og
1 løsning

***SPAM*** Skal du ....... (Hvad sker der?)

Jeg har på det seneste bemærket, at når jeg ser på emnet i indkomne mail, så er der flere emner der starter således: "***SPAM*** ……" - Hvorfor dette "***SPAM***"  ?
Avatar billede Slater Ekspert
08. november 2018 - 12:34 #1
Fordi du har et spamfilter et sted der tilføjer det.

Ofte er der flere lag af spamfiltre på en e-mail-konto. Hvis det første spam-filter der rammes sorterede mails fra, den troede var spam, og lagde dem i karantæne der, ville du skulle kigge flere forskellige steder hen for at finde dine mails, hvis noget er røget i dem ved en fejl. I stedet gør mange filtre det, at de bare tilføjer f.eks. ***SPAM*** til emnet, så det sidste filter i din inbox kan genkende det og sortere dem fra der. Så ligger alle spam-mails i samme mappe.
Men hvis det sidste filter ikke genkender ***SPAM*** eller af andre grunde ikke tror det er spam, så ryger de i din inbox med den linje tilføjet.

Der er ikke noget farligt eller fordækt i teksten, men som regel vil det være spam-mails som bør filtreres fra. Og hvis det er gode mails, du gerne vil modtage, kan det være det første filter skal justeres/trænes til at acceptere dem, hvis du har muligheden for det.
Avatar billede INK Ekspert
08. november 2018 - 12:40 #2
Hos mig er det mails fra JyllandsPosten, der markeres som spam. Har YouSee som mailleverandør. Har ikke kunnet finde en løsning ;-(
Avatar billede mort1 Ekspert
08. november 2018 - 12:52 #3
#1 - Det lyder såmænd meget rigtigt, men jeg undrer mig over, at jeg ikke før "nu" er begyndt at få den slags - Når jeg kigger i "boxen" uønsket mail er det ca. 50 / 50, d.v.s. at ca halvdelen af de mails som ender der, virkelig er spam, medens resten ikke er (Så kan vi jo selvfølgelig altid diskutere om Jyllandsposten og Ekstrabladet m.fl. er spam.
Avatar billede 450025 Ekspert
08. november 2018 - 13:12 #4
Man kan hate Spam filteret eller boksen om en vil, men faktisk så kommer der ting som ikke skulle komme der, koder til eks, selv computerword har vert der, Ofte får du vite dette finnes det ikke i innboks så se Spermboks den er fin den. se hva som er skrevet over her det er i og for seg ikke farlig det.

Da har du en oppgave med filtrene dine rydd opp lidt der? Gå på innstillinger og Deaktiver boksen da vel enkel løsning det også, jeg velger og ha Spam boksen, den gjør ikke meg noe jeg sitter ved Spakerne sa piloten i flyet, og snakka til anen pilot skal vi skremme Passasjerer lidt vi dropper det tror jeg?.
Du og ingen andre har kontroll vet du det er ditt eget valg som teller vet du.
Arne.
Avatar billede claes57 Ekspert
08. november 2018 - 13:52 #5
Thunderbird er født med et spamfilter (Funktioner/Meddelelsesfilter) SpamAssassinYes som sætter ***SPAM*** ind foran i emne, og flytter mail til spam-mappen. Man kan slette eller redigere SpamAssassinYes, hvis man vil.

Jeg bruger samme Meddelelsesfilter til at styre alt vedr diverse jule konkurrencer til en 'junk' mappe som jeg gennemgår ca ugentligt - og når julen er ovre, så afmelder fra afsendere og tømmer mappen.
Avatar billede poko1 Ekspert
08. november 2018 - 14:00 #6
Fra TDC/YOUSEE kan du hvis Outlook hvis Mail. afsender skal godkendes
Højre klikke og godkende.
https://ibb.co/gOpm3V
Avatar billede 450025 Ekspert
08. november 2018 - 14:13 #7
Ikke uenig i dette, nå bruker jeg Gmai og svare ut ifra denne, og mitt forhold til spam.
Arne.
Avatar billede hjolsen Ekspert
08. november 2018 - 15:59 #8
Jeg har fornyligt fået flyttet min fail fra Surftown til unoeuro (noget med de er lagt sammne ) men siden dette er antallet af mail med  "spam" mærkat øget voldsomt  selvom jeg har skruet ned for filtret - kan det være samme årsag her Mort1 ?
Avatar billede mort1 Ekspert
08. november 2018 - 17:50 #9
Hjolsen- Min standard mail konto er YouSee, og mit standard mail program er Outlook 2016 - Jeg har nogle sekundære mailadresser, via min hjemmeside, her er udbyderen (One.com) disse mailadresser "samles" på min Outlook standard hjemmeside, men det er på min standard mail konto disse ***SPAM*** mails dukker op - Jeg prøvede i morges at komme i kontakt med YouSee, for at få en snak med dem om fænomenet,  men efter 10 minutter fik jeg at vide, at jeg var nummer 21 i køen - det rækker min tålmodighed ikke til - derfor vil jeg lade denne tråd være aktiv lidt endnu, for at høre jeres erfaringer og løsninger, inden jeg gør noget drastisk.
Avatar billede ErikHg Ekspert
08. november 2018 - 18:28 #10
#2
Jeg har oplevet/oplever det med Ekstra Bladet. Jeg har også undret mig over det.

Yderligere bliver dagligt overdænget med mail fra følgende adresse.
https://ibb.co/j1iVDV

Der er tale om omkring 30-40 mails hver dag.
Har talt med min udbyder YouSee, men deres side er under opgradering så der går lidt tid endnu før vil kan blokere mails fra denne adresse.
Avatar billede 220661 Ekspert
08. november 2018 - 18:32 #11
Bruger selv Yousee mail, men i web udgaven. Hvis jeg trykker på indstillinger får jeg besked om nu at Yousee mail er under opgradering og at jeg ikke har adgang til mine indstillinger.
Ved ikke om det kan være skyld i at mails ikke sorteres fra fra serveren af hos dig?
Har selv før set de samme type mails i min indbakke, men efter jeg har sendt dem til spam mappen kommer de ikke.
Avatar billede ErikHg Ekspert
08. november 2018 - 18:46 #12
Jeg har sat mails fra mailadressen som spam, og de havner alle i uønsket post.
Man alligevel irriterer det mig at jeg ikke bare kan blokere denne adresse totalt. Dette har kunnet lade sig gøre tidligere, men netop pga. YouSees opgradering er denne mulighed ikke tilgængelig i øjeblikket.
Avatar billede hjolsen Ekspert
08. november 2018 - 19:13 #13
#9 Hvis du "kun" er nr 21 er du sikkert heldig - der er mange TDC/youssee  mails konti der er problemer med pga deres overgang til nye servere (og oprydning i mails konti)
Avatar billede svenhansen6 Praktikant
09. november 2018 - 13:52 #14
Bruger outlook, den seneste opdukkede markering indbakken ***SPAM*** fra kendte kontakter, har forgæves forsøgt at fjerne den (McAfee anti spam)

Forventes det at denne markeringen vil ophøre igen?
Avatar billede mort1 Ekspert
20. februar 2020 - 13:49 #15
Denne tråd er efterhånden blevet noget "slidt" (gammel) og jeg har ikke problemet længere, men jeg husker ikke, hvordan jeg løste udfordringen, eller om den løste sig selv - YouSee var - og er min udbyder, men jeg husker heller ikke, at de på noget tidspunkt har meldt ud om sagen.
Avatar billede 450025 Ekspert
20. februar 2020 - 14:21 #16
Nei Spam har aldri vert noe problem det for min del, der er flere måter å ungå dette på gammal burte nok ha vert lukket for lengst tror jeg.  Hei forresten mort1 vet du hva du er en kjernekar du artig og sjå ditt blide fjes på dette Forum.
Avatar billede mort1 Ekspert
20. februar 2020 - 17:39 #17
Også altid hyggeligt at se dit fjæs herinde Arne
Avatar billede 450025 Ekspert
20. februar 2020 - 17:47 #18
Takk mort1 men bildet ditt syntes jeg er så Flott det virker så Historisk det og vi må ikke at glemme vi legger tros alt spor etter oss til glede for andre og oss selv også.Så ha en fin dag der hjemme. Arne.