Avatar billede Kentoi Seniormester
09. november 2018 - 10:13 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

PowerShell: Aktivitet overvågning af computer

Hej.

Er der nogen mulighed for at se hvor meget aktivitet der har været på en computer ved hjælp af powershell?

Jeg har en chef der har nogle konsulenter og chefen vil gerne have en mulighed for at holde styr på hvor meget han skal blive faktureret for.
Avatar billede Slater Ekspert
09. november 2018 - 12:00 #1
Du kan bruge Get-EventLog til at hente information fra Windows event logs.

F.eks. kan du få fat i tidspunkter hvor en bruger er logget af og på med
Get-EventLog -Log System -Source "Microsoft-Windows-WinLogon" -Newest 100
Avatar billede Kentoi Seniormester
13. november 2018 - 10:37 #2
Kan jeg sidde ved min pc og udføre kommandoen på en anden?
Avatar billede Slater Ekspert
13. november 2018 - 10:47 #3
Ja, du skal bare tillade powershell remoting fra den anden maskine først.
Her er en guide: https://www.howtogeek.com/117192/how-to-run-powershell-commands-on-remote-computers/