Avatar billede 450025 Ekspert
09. november 2018 - 11:25 Der er 3 kommentarer

Dette er også en hverdag. Kan den endres?

Hvordan klare jeg og få en bedre hverdag. Har slitt lenge med dette nå, hva hjelper det og ha et System eks Win10, jeg må jo si faktisk noe av det beste jeg har hatt på Data, men jeg sliter. Klart har fått flere gode råd her men det funker ikke se det jeg har lagt ved her nederst, i ser godt det har jeg også gjort en gang. Jeg skammer ikke kjenner så mange, hei Arne kjenner dem ikke igjen er nesten flau jeg.

Vi har hjelpemiddel sentralen ja du kan gjøre masse der, men er der ikke tenkt på oss som ser lidt dårlig. At vi kan forstørre ja, at vi kan kopier inn i Word og bruke Fet skrift jo Takk, klart det går men utrolig tungvint microsoft mener kanskje ikke at Deres programmer skal være for alle?

Der er masse farger ja, men hvor hverdag hadde blitt langt bedre om fargen Sort hadde vert mer fremhevet faktisk på alle program på hele dataen, en slags glide-bryder hadde hjulpet masse, er sikker på dette ville gått ann, men så er det viljen da?

Handikap burte ikke være noen undskyldning, det har vert en del av mitt yrke i alle år innen byggebrangsen.

Men er virkelig microsoft så tafatt at dem ikke klare en så enkel oppgave utrolig?  Jeg vet dem sliter, ok Win10 er langt fra ferdig enda, kunne der ikke finnes en stakker som sliter med dem evindelige oppdateringer, og se seg rundt, gå på denne oppgaven og hjelpe dem som som ser lidt dårlig men nei.

Mulig jeg har en ønske drøm mulig jeg er helt alene om dette handikapp også?
Klart dette hadde vert flott det? Men frykter der er mange flere, jeg er ikke alene om dette, jeg venter ikke noe svar er bare lidt oppgitt.
Arne
https://ibb.co/iHmYJV
Avatar billede 220661 Ekspert
09. november 2018 - 12:54 #1
Har du overvejet et oplæser program Arne?
Avatar billede 450025 Ekspert
09. november 2018 - 15:58 #2
Ja jeg har nok dette, men du vet lille jeg har ingen makt jeg kan ikke endre noe på nettet det er så, men det er kanskje et håp om at også andre i samme situasjon kunne klare og få Microsoft til og forstå at der et behov.

Jeg har hat ansvar for svære bygg Hotel etc, jeg gjore noe med dette jeg kunne ikke si nei, hei du der med rullestol du har ikke adgang her ferdig. Oppgaven var og få mine folk til og gjøre noe med dette.

Og jeg syntes faktisk det er så trasig at ikke microsoft forstår at der skal være et håp for alle så langt det er mulig.
Jeg kan så klart si til meg selv, det du ikke klare å læse bare glem det, det er ingen løsning det men så er det i dag å vi må bare godta dette. Hvorfor legge ting til rette for alle en glider eller påfyll av mer sort koster det..

En annen liten sak som ikke har noe med dette og gjøre, jeg har vert her i Thailand i mange år nå. Min Bank hjemme har jeg brukt i over 40 år.
Jeg får ikke kjøpt vare hjemme mer, jeg får videført et evt Masterkort heller, skulle få nytt Visakort nå utgått på dato, fikk dette kunne ikke bruke dette her, var i flere Banker dem bare lo, nei kontakt din Bank du?
Ja vi vet ikke hvordan kjenner ikke krava til kort der du bor? Hadde hatt du hatt Norsk telefon nr, bosteds adresse hjemme hadde saken vert en annen og ikke flytta ut da hadde det ikke vert noe problem.

Nå har jeg tømt alt omtrent fått det hitt jeg bor, nå er der ingen problem lengre, masterkort ok, Visakort ok kan handle over hele Verden og hvor jeg reiser, moderne nettbank men handle i hjemlandet går ikke, der må jeg fysisk være der.
Ja dette var en avstikker som ikke jeg treng svar på bare latterlig.
Om computeren blir til besvær så får jeg slutte å bruke den, sette meg å nyte en bayer i blant, se etter damer funker jo ikke heller om dem er 20 eller 120 år, heldigvis kan jeg da høre enda ,nå spurte jeg ikke om noe svar heller her for der finnes nok ikke noe.

Men Takk 220661 du stiller opp, å jeg gjentar alle blir vi gamle men til hver vår tid, får henge med så lenge det går.

Her Word går det fint skriv med fet skrift, endre det og limer inn i computerword etter på jo der er håp.

Arne.
Avatar billede 220661 Ekspert
10. november 2018 - 07:54 #3
Nu skriver du du bruger Word til at kopiere tekst ind i.
Har du prøvet med almindelig tekst dokument?
Kan måske tro den har lettere for at få tekst ind på den måde end Word har.