Avatar billede Kethix Praktikant
09. november 2018 - 21:33 Der er 7 kommentarer

Blæser i stationær computer kører ikke

Hej derude

Min blæsere der er placeret lige under mit grafikkort i mit NZXT H440 kabinet er stoppet med at køre rundt.

Hvad kan årsagerne være til dette og kan jeg gøre noget ved det?

Håber i vil hjælpe
Avatar billede mort1 Ekspert
09. november 2018 - 22:39 #1
Tror du ikke, at maskinen har samlet noget støv,så den skal have en god omgang med støvsugeren  -  Faktisk er det ikke så lidt støv der bliver suget ind i kabinettet fra tid til anden.
Avatar billede Slettet bruger
10. november 2018 - 01:48 #2
Sidder stikket helt fast på bundkortet? hvis ja så prøv at flytte det til et andet sted.
Hvid du har en løs blæser, så prøv at sætte den til, for at sikre, at det ikke er blæseren som er futtet af.
Enig med #1, det er altid en god ide, at se efter støv.
Avatar billede Kethix Praktikant
13. november 2018 - 21:20 #3
Har prøvet #1 forslag uden held...

#2 ved ikke hvor stikket er og hvor det kan puttes i.
Avatar billede Slettet bruger
13. november 2018 - 21:49 #4
Følg ledningen fra blæseren til bundkortet. Når du tager stikket op, kan du se hvordan indgangen ser ud på bundkortet, og så er det bare, at se efter en som ligner.
Avatar billede Kethix Praktikant
17. november 2018 - 16:30 #5
Jeg har åbnet min pc, men har nu brugt en halv time på at finde dens ledning, men kan overhovedet ikke finde den...

Hvordan ser den ud?
17. november 2018 - 17:38 #6
Bare for at være sikker; men når du skriver "lige under dit grafikkort" er det så en blæser der er monteret på selve grafikkortet ?
Avatar billede Slettet bruger
17. november 2018 - 19:37 #7
Ja jeg kan godt se nu, at lige under grafikkortet lyder uforståeligt. Det har jeg aldrig set. Sidder det skruet fast på bundkortet? kan du prøve at skrue det af, eller tag et billede af det og læg det på https://picee.dk/ og send et link herind.