Avatar billede cbadk Novice
11. november 2018 - 09:35 Der er 1 løsning

Billig rackskab? Max 1500ish~2000 kr.

Hej!

Jeg er på udkig efter et rackskab til min hjemmeserver. Det skal minimum være 10-12U, da jeg har 2 servere og 1 switch. Og skal helst være lukket. Om det er stående eller ophængt, det gør ikke så meget.

Når man kigger på f.eks. disse modeller:
https://www.computersalg.dk/l/1446/rack-skabe?f=2fb61535-fed3-4879-8798-230ea251e03e&p=1&sq=

står der dybden er fra 35 og op til 45, men kabinettet jeg har er omkring 50 i dydben, så er lidt forvirret over det med dybden. Måske nogle der ved lidt om det med dybden i disse skabe?

Har de her 2 kabinetter som skabet skulle kunne passe ind i:
https://www.inter-tech.de/en/products/ipc/server-cases/4u-4088-s
https://www.inter-tech.de/en/products/ipc/server-cases/3u-30240

Måske nogle der ved lidt om rackskabe?

På forhånd tak.

/cbadk
11. november 2018 - 14:42 #1
Der er forskel på server racks, og de der "utility rack like" skabe.

Server racks er mellem 80 og 110 cm i dybden.
Servere og storage. Bliver typisk monteret i 4 poster racks, så skinnerne hænger i en poster både for og bag.
og de har netop skinne systemer.
Du har alle kabler bagi i serverne
Man skelner mellem afstanden mellem posterne (der er typisk en min og en maks afstand til skinneren.
Der skal være plads foran, mellem dør og fronten af serveren, som kan variere.
Der skal være plads bag serverene til kabling / cable management.

LAN switche m.m. har typisk ikke skinne systemer, men bliver blot hængt op i et beslag i fronten, og kan nøjes med et 2 poster rack.
Og du har typisk alle netværks kablerne foran.

Når du vil sætte servere i et rack, skal du kunne komme til både foran og bagpå.
Du skal huske at blænde ubrugt plads af.
Du bør bruge låger med tråd gitter, så de kan suge luften ind foran og komme af med det bagud.