Avatar billede compac Seniormester
11. november 2018 - 12:59 Der er 1 kommentar og
1 løsning

PHPmyadmin - sortering

PHP - databaseproblem. Jeg arbejder i øjeblikket med PHPmyadmin værktøjet.  Når jeg opretter en database kommer  felterne i venstre side til at stå i alfabetisk orden. Jeg har et ønske om at få slået denne sortering fra, men kan ikke finde ud af hvor det kan gøres. Kan nogen hjælpe?
Avatar billede Slater Ekspert
11. november 2018 - 16:06 #1
Snakker du om tabeller eller rækker? Og hvis de ikke skal i alfabetisk rækkefølge, hvad vil du så have dem sorteret efter?
Avatar billede compac Seniormester
11. november 2018 - 21:21 #2
Jeg snakker om kolonner. Undskyld min forkerte betegnelse i spørgsmålet.
Jeg skal have dem i den rækkefølge som jeg selv sætter dem. De skal ikke automatisk lægge sig i alfabetisk orden fordi der findes en parameter der sørger for det.
Jeg har fundet ud af at langt inde i PHPMyadmin ligger en parameter, som skal deaktiveres.
Tryk først på Huset. Derefter Indstillinger - > Hovedpanel -> Gennemsynstilstand  Husk tabellens sortering.  Denne skal deaktiveres.
Jeg håber det kan forstås på de engelske udgaver.