Avatar billede vuske Seniormester
11. november 2018 - 13:56 Der er 5 kommentarer

Glemt kode til microsoft-konto

Hvis vedkommende ikke kan huske sin kode til den microsoft-konto de har på deres computer kan vi ikke logge ind på computeren - er der en løsning på dette
Jeg arbejder som hjælper i en datastue og kommer tit ud for det problem,
Avatar billede poko1 Ekspert
11. november 2018 - 14:04 #1
Hvilken Version Windows 95/98/XP/Win7????
Hvis Windows 10 er der jo den mulighed har glemt min kode!
Avatar billede claes57 Ekspert
11. november 2018 - 15:01 #2
gå via https://account.microsoft.com/profile/
så kan bruger logge på med email, og derefter klikke på 'glemt kode' - der sendes nulstilling af adgangskode til email.
Avatar billede vuske Seniormester
11. november 2018 - 16:32 #3
Det er fint det I skriver - men deres mail kan vi jo ikke komme ind på når vi ikke kan komme på computeren - så vores løsning i datastuen er at gå i bios sætte den til at boote på dvd og derefter installerer windows på ny, men det var jo det vi ville undgå
Avatar billede claes57 Ekspert
11. november 2018 - 16:52 #4
Du kan gå ind på kontoen via live.com på en anden pc, tablet, mobil. Og du kan også se mail fra deres web-konti (alle mailkonti kan også tilgås fra en browser på anden pc, tablet, mobil).
Avatar billede falster Ekspert
11. november 2018 - 17:01 #5