Avatar billede bas Forsker
11. november 2018 - 14:53 Der er 8 kommentarer

Adobe Indesign på Windows 10

Hej,
Kan man flytte Adobe Indesign CS 3 fra Windows XP til Windows 10?
Kan programmet køre på Windows 10? Vi har ikke CD'en med
programmet, men er der noget med, at man kan køre et script
for at få vist serienummeret?
Skal man hente en prøveversion af programmet og derefter indtaste
serienummeret?
Jeg ved, at man alternativtkan bruge programmet Scribus, men
jeg vil gerne prøve at flytte Indesign.
Avatar billede milter Ekspert
11. november 2018 - 18:41 #1
Hvilken version af Indesign har du på din XP-maskine?  Ældre versioner vil måske ikke køre med Windows 10.

Du kan ikke bare "flytte" programmet fra den gamle XP til en ny computer.  Hvis du ikke har et installationsmedie (CD eller lign.) eller programmets installationsfil på din XP-maskine, inklusiv produktnøglen, kan det ikke lade sig gøre.

Du kan finde sider på nettet, hvor du kan downloade ældre versioner af Indesign, men jeg garanterer overhovedet ikke for, om du får virus med i købet. Hvis du oprettede en konto hos Adobe, da du købte din Indesign, burde du kunne få produktnøglen hos dem.
Avatar billede milter Ekspert
11. november 2018 - 18:49 #2
Og så fandt jeg lige denne side, som fortæller lidt om programmer, som kan hjælpe dig med at finde produktnøglen.

https://www.lifewire.com/free-product-key-finder-programs-2625119
Avatar billede milter Ekspert
11. november 2018 - 19:56 #3
Ups, og undskyld, jeg ser nu, at det drejer sig om CS3.Linket herunder burde give dig alle svarene:

https://forums.adobe.com/thread/2434954
Avatar billede FinnRasmussen Ekspert
12. november 2018 - 07:47 #4
Hvis du kan finde din nuværende produktnøgle:
https://helpx.adobe.com/dk/creative-suite/kb/cs3-product-downloads.html

Hvis du ikke finder den, må du nøjes med version CS2, som er frigivet til gratis download, men så kan du ikke åbne dine eksisterende CS3 dokumenter.
https://helpx.adobe.com/dk/creative-suite/kb/cs2-product-downloads.html?promoid=19SCDRQK

Ved installation på et 64-bit system, vil Windows foreslå at installere i mappen Programmer (x86). Muligvis er parenteserne i mappenavnet "ulovlige tegn" for det ældre installationsprogram. Opret en anden mappe at installere i.
Avatar billede ole_madsen Ekspert
12. november 2018 - 08:18 #5
Og så skal du vide hvilken licens du har. I CS3 tiden, skulle man ind og "Deaktivere" licensen i programmet, før man kunne få lov til at installere på en ny PC. Det kræver selvfølgelig fortsat at man har den gyldige produktnølge - men hvis ikke man huskede at deaktivere (I Hjælpemenuen), vil du ikke kunne aktivere den ny installation igen
Avatar billede FinnRasmussen Ekspert
12. november 2018 - 09:30 #6
#5
Ja, et irriterende problem, hvis man har en énbruger licens, og Windows eller harddisken uvarslet går ned, så man skal geninstallere.

Min løsning er at have installationen på en ekstra pc.
1. Programmet installeres og aktiveres.
2. Der oprettes en klon af harddisken på et andet drev.
3. Programmet deaktiveres, så licensen er ubenyttet. (Programmet kan ikke starte).
4. Harddisken overskrives med klonen, hvor programmet er aktiveret og virker.
5. Licensen er nu fri, så der kan installeres på pc nr. 2.

Hvis pc 1 går ned, kan licensen deaktiveres på pc 2, så den er fri til at geninstallere på pc 1.
Avatar billede FinnRasmussen Ekspert
12. november 2018 - 09:47 #7
Hvis man har en klon af sin harddisk på et andet drev, behøver man egentlig ikke at have installationen på to maskiner. Kun hvis bundkortet går ned.
Avatar billede bas Forsker
13. november 2018 - 16:51 #8
Hej,
Mange tak for jeres kommentarer og links.
Jeg må lige have kigget ordentligt på det.