Avatar billede slcs Praktikant
14. november 2018 - 17:18 Der er 6 kommentarer

Problemer med at åbne lydfil i formatet m4a (har overført filen fra min androied telefon til min mac)

Kære kloge mennesker der ude. Jeg har et kæmpe problem. Jeg har lavet et interview, optaget det på min Huawei telefon, og vil nu have det overført til min mac, så jeg kan bruge et program derpå, der kan hjælpe mig med min transskrivering. Men lortet vil fucking ikke åbne. Jeg har prøvet både i iTunes og  Quick Player programmet, men intet vil åbne det. Det faktisk kun sidstnævnte der fortæller mig, at den ikke vil åbne det, iTunes er ligeglad. Jeg har prøvet alt muligt og prøvet at overføre filen på forskellige måder etc. Men lige lidt hjælper det. Jeg har prøvet at forsøge at konvertere filen på forskellige måder med forskellige programmer, men lige meget hjælper det.

Er der en eller nogen, som har en idé til, hvordan jeg løser dette problem?

De bedste hilsner,
Sara Line
Avatar billede INK Ekspert
14. november 2018 - 17:24 #1
Fra App Store kan du downloade "Music Converter" eller "Smart Converter".
De burde kunne convertere til et format som Apple forstår.
Avatar billede Slater Ekspert
14. november 2018 - 20:30 #2
Mac og iTunes burde dog fint forstå m4a-filer.
Avatar billede eurositi Ekspert
14. november 2018 - 22:42 #3
Det burde være meget enkelt med dette værktøj fra Google, som i øvrigt fremhæves som ét af de bedste værktøjer til formålet: https://www.android.com/filetransfer/
Avatar billede slcs Praktikant
15. november 2018 - 16:32 #4
Tak for svar!

'ink' - jeg vil prøve at se, om dette kan hjælpe.

'Slater' - Ja, det er jeg godt klar over. Det er rimelig meget det, der er problemet: at den ikke gider at åbne det. Tror måske der er gået noget galt i processen fra at have overført filen fra min android telefon til min mac. Spørgsmålet er så bare lige, om det korrekt, og hvordna det så kan løses.

'eurositi' - det bruger jeg allerede. desværre
Avatar billede Slater Ekspert
15. november 2018 - 16:34 #5
#4: Ja, det var også min pointe. Du kan naturligvis være heldig at den bare har en forkert filendelse eller lignende, eller at der af en eller anden grund er brugt et obskurt codec inde i m4a-filen - men det er også ganske sandsynligt at filen simpelthen er korrupt, enten sket under overførslen eller før. Og i så fald kan du ikke konvertere den.

Men prøv endelig. Det kan jo ikke gå værre end galt.
Avatar billede eurositi Ekspert
15. november 2018 - 22:34 #6
Hvis filen er overført til din computer, kan du starte med at forsøge at afspille den i VLC: https://www.videolan.org/vlc/download-macosx.da.html