Avatar billede perclaus Mester
16. november 2018 - 10:13 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

YouSee boks

Hej
Jeg har skiftet til Yousee, og fået en TV boks installeret. Der bliver jo ikke brugt de traditionelle antennekabler mere, så mit spørgsmål er ang. min DVD recorder.
Kan jeg tilslutte den til TV-boksen med scartkabel og så stadig optage med den? Kan jeg også optage fra en kanal mens jeg ser en anden kanal (der er to tunere i mit TV)?
DVD er ligenu kun tilsluttet TV med HDMI
Avatar billede INK Ekspert
16. november 2018 - 10:27 #1
Boksen sender ét signal til TV via enten scart eller HDMI. Hvis du ser et program på skærmen, vil signalet til start være det samme.
Boksen har intern harddisk for optagelse, og her kan optages en anden kanal end den man ser. Behovet for at tilslutte DVD optager er måske derved reduceret (bortfaldet?).
Avatar billede INK Ekspert
16. november 2018 - 10:28 #2
I linie 2 skal "start" ændres til "scart" - den stavekontrol 😀
Avatar billede perclaus Mester
16. november 2018 - 10:43 #3
Jeg ved ikke om behovet for DVD er reduceret, den har trods alt en større harddisk end boksen. Men hvis jeg bare skal bruge den som afspiller, er et HDMI-kabel mellem DVD og TV nok?
Avatar billede J. Nielsen Ekspert
16. november 2018 - 10:45 #4
Hvis du bruger tv-boksen får du tv via internettet og bruger ikke tuneren i tv´et og kan i princippet frakoble antennekablet. De fleste abonnementer hos Yousee har mulighed for at optage programmer på harddisken i modtageren. Du vælger bare "tv-guide" og trykker på den røde knap ud for de programmer der skal optages. Det fungerer utroligt godt og nemt.

Det vil ikke være smart tilkoble DVD-optageren til tv-boksen, så kan du ikke se en udsendelse og optage en anden. Desuden bør du bruge HDMI udgangen på tv-boksen.
Du kan forbinde DVD-optageren og tv og antennekabel som hidtil og optage programmer via den normale antenne som før, men det er der næppe nogen pointe i. Du kan naturligvis stadig bruge DVD-recorderen til at afspille dvd-film ved at tilkoble den til tv´et med scart-stikket.
Avatar billede perclaus Mester
16. november 2018 - 11:03 #5
Optagefunktionen i TV boksen er jeg med på, men så må jeg jo bare nøjes med at bruge DVD som afspiller.
Avatar billede hjolsen Ekspert
16. november 2018 - 11:24 #6
Mange programmer behøver du ikke engang optage - du har adgang til et arkiv hvor du kan finde mange udsendelser - der er undtagelser pga  rettigheder !
Avatar billede perclaus Mester
16. november 2018 - 11:50 #7
Takker for alle svar
Avatar billede Niels Praktikant
26. november 2020 - 14:31 #8
Jeg påtænker at få YouSee abonnement i sommerhus. Vi har en tagantenne (rive)
og må jo nok købe en DTV2 boks. Kan vi tilslutte dette til YouSee's box? Vi har mobilt bredbånd i sommerhuset, men vil helst bruge antenneløsningen. Er der nogen der kan hjælpe med det?
Avatar billede INK Ekspert
26. november 2020 - 14:55 #9
#8 Niels, dette er en gammel tråd, som kun deltagerne ser i praksis. Foreslår du opretter nyt spm. så alle ser det, det giver flere svar 😀