Avatar billede Frederik Praktikant
17. november 2018 - 13:49 Der er 32 kommentarer

“Ethernet” har ikke en gyldig IP-konfiguration

Har en stationær som kun kan køre på Ethernet, det fungere fint hos min mor hvor jeg bruger powerlink 500, men når jeg er oppe ved min far og sætter den i stik siger den bare at ethernettet ikke har en gyldig ipkonfiguration.

Har prøvet meget forskelligt og når jeg prøver at skrive ipconfig /renew, står den stille i et halvt minut og siger så den: an serie occurred while renewing interface Ethernet : unable to contact dhcp server. Request has timed out.
Ved at internet kablet ikke fejler noget der jeg har skiftet med et andet.

Tak på forhånd
Avatar billede INK Ekspert
17. november 2018 - 15:07 #1
Sætter du den direkte i routeren? Hvilken model/type? Virker routeren med andet kablet udstyr?
Når din pc ikke kan få kontakt til DHCP server, tyder noget på, at der ikke er hul igennem.
Avatar billede Frederik Praktikant
17. november 2018 - 15:57 #2
har prøvet at sætte den direkte i ruterne men det gør ingen forskel, og ved at det stik jeg bruge burde virke fint da det virker med fjernsynet
17. november 2018 - 16:58 #3
Før du bruger kommandoen "ipconfig /renew" skal du bruge "/release".
Altså: kør ipconfig /release dernæst ipconfig /renew.
Avatar billede Frederik Praktikant
17. november 2018 - 17:01 #4
Det er også det jeg gør men det samme sker
17. november 2018 - 17:03 #5
Okay. Det kan være et firewall issue. Noget tyder på en blokering af 67/68. Prøv at lukke manuelt ned for din firewall og prøv igen.
Avatar billede Frederik Praktikant
17. november 2018 - 17:05 #6
Og hvordan gør man lige det
17. november 2018 - 17:08 #7
Er der indbygget firewall i router/access point ? Hvilken OS version er det ? Er der installeret 3. parts antivirus/firewall?
Avatar billede Frederik Praktikant
17. november 2018 - 17:09 #8
Ved intet om noget af det
17. november 2018 - 17:12 #9
Hvad er det for en router ?
Er det Windows 10 der benyttes som styresystem ?
Bruges der antivirus software UDOVER Windows standardbeskyttelse?
Avatar billede Frederik Praktikant
17. november 2018 - 17:14 #10
(1)ved ikke den specifikke slags men den er fra waoo
(2)bruger Windows 10
(3)ikke af hvad jeg ved af
Avatar billede f-arn Guru
17. november 2018 - 17:17 #11
Prøv lige at checke at den ikke er sat til at køre med fast ip adresse :)

https://ibb.co/d2tWQL
Avatar billede Frederik Praktikant
17. november 2018 - 17:18 #12
F-arn, det er den ikke
17. november 2018 - 17:24 #13
kommandopromt med adminstratorrettigheder.

Kør følgende:

netsh winsock reset
Det burde give nogenlunde følgende respons:
"Sucessfully reset the Winsock Catalog.
You must restart the computer in order to complete the reset. "

Kør:
netsh int ip reset

Hvis du får fejl fra den kommandolinje, kør:

netsh winsock reset catalog

Foretag herefter manuel reset af IPV4 -evt. IPV6 hvis det benyttes:

netsh int ipv4 reset reset.log
netsh int ipv6 reset reset.log

BEMÆRK: Genstart computeren efter hver kommando.
Avatar billede Frederik Praktikant
17. november 2018 - 17:30 #14
Er ikke sikker på betag int ip redet fungere da en af “resetting” sagde failed og alle andre sagde ok???
17. november 2018 - 17:33 #15
Hvilken del fejlede ?

følgende parametre køres:

Resetting Interface
Resetting Unicast Address
Resetting Neighbor
Resetting Path
Resetting

jeg tænker det var på den sidste; "resetting" fejlen kom ? Hvis så; fik du dernæst en "access is denied"  ?
Avatar billede Frederik Praktikant
17. november 2018 - 17:38 #16
“Adgang nægtet.” Fik jeg
17. november 2018 - 17:42 #17
same. Udmærket.

Fortsatte du- ellers:

netsh winsock reset catalog
netsh int ipv4 reset reset.log
netsh int ipv6 reset reset.log
Avatar billede Frederik Praktikant
17. november 2018 - 17:46 #18
Jep fejlede samme sted begge gange
17. november 2018 - 17:46 #19
Herefter kører du igen "relase/renew" -denne gang med /flushdns. Altså:

ipconfig /release
ipconfig /flushdns
ipconfig /renew
17. november 2018 - 17:48 #20
Kør "ipconfig". Hvilken netværksadresse står under "default gateway" ?
Avatar billede Frederik Praktikant
17. november 2018 - 17:49 #21
Skal der genstartes efter hver enkel command?
Avatar billede Frederik Praktikant
17. november 2018 - 17:52 #22
Efter “release” siger den: an error occured while releasing interface Ethernet: der er endnu ingen adresse tilknyttet nætværksslutpunktet
Avatar billede Frederik Praktikant
17. november 2018 - 17:56 #23
Og “renew” siger stadig samme fejl med dhcp serveren
17. november 2018 - 18:07 #24
Som udgangspunkt skal du genstarte efter "netsh" kommandoer, ja.
prøv at resette din resetlog:

netsh winsock reset
netsh int ip reset c:\resetlog.txt
Avatar billede Frederik Praktikant
17. november 2018 - 18:28 #25
Den siger det ikke er en command
Avatar billede Frederik Praktikant
17. november 2018 - 18:29 #26
Min fejl... men den siger stadig nægtet samme sted
17. november 2018 - 18:38 #27
Vi prøver lige noget andet:

I stedet for at køre med automatisk DHCP prøver vi med manuel dns.

gå til "kontrolpanel" -> "netværk og internet" -> "netværksforbindelser". Højreklik på din ethernet forbindelse, vælg egenskaber og scroll ned til "internet protocol 4 (TCP/IPV4) -vælg egenskaber.
Skift flueben fra "hent automatisk en IP adresse" til "angiv manuelt".

Vi bruger OPEN DNS.

Primary DNS: 208.67.222.222
Secondary: 208.67.220.220
Avatar billede Frederik Praktikant
17. november 2018 - 18:45 #28
Det ændrede ikke på noget
17. november 2018 - 18:47 #29
Opdater dine netværksdrivere.
Avatar billede Frederik Praktikant
17. november 2018 - 18:52 #30
Hvis det er det inde under netværkskort så har jeg gjort det
Avatar billede hjolsen Ekspert
18. november 2018 - 07:14 #31
I #2 siger du at stikket virker til  TV . Hos nogle selskaber er en/flere stik i boksen dedikeret til  TV og  det samme med internet  ,så  har du prøvet andre stik i boksen ?
Hvordan  kommer andre i huset på internettet -kan de det ?
Avatar billede INK Ekspert
18. november 2018 - 10:15 #32
Jeg tror hjolsen i #31 har ret. Nogle waoo modems har tv og ip-telefoni udgange og kun én lan port. Du kan kun anvende denne port til én enhed, ellers skal der tilsluttes en router.