Avatar billede mort1 Ekspert
18. november 2018 - 10:40 Der er 9 kommentarer og
3 løsninger

Modtage MMS på Samsung Galaxy S6

Min hustrus telefon S Galaxy S6 kan ikke modtage/vise MMS - Jeg har på et tidspunkt læst om problemet, men kan nu ikke finde løsningen - Er der hjælp at hente herinde ?
Avatar billede Mikael Ekspert
18. november 2018 - 11:05 #1
MMS modtager min Samsung KUN hvis der er netadgang ( Mobildata/Wifi) slået til NÅR den MMS modtages..
Avatar billede mort1 Ekspert
18. november 2018 - 11:23 #2
Faktisk mener jeg, at man på Galaxy S6, skulle afbryde Wifi for at modtage MMS (vist nok et problem specielt for S6), men mener at der var mere end det, det virker i hvert fald ikke
Avatar billede Mikael Ekspert
18. november 2018 - 11:33 #3
Hvad med KUN mobildata slået til.. ???

Så vidt jeg ved, så sender de fleste udbydere idag  KUN MMS via 3G/4G..
Avatar billede Mikael Ekspert
18. november 2018 - 11:35 #4
SMS kommer normalt via 2G (Som samtaler) og virker UDEN mobildata. ;)
Avatar billede INK Ekspert
18. november 2018 - 12:19 #5
Enig med Mikael #1, 3 og 4.
Formoder din hustru har et dataabonnement tilknyttet simkortet. Telefonen kan vel alt andet som en smartphone bruges til?
Avatar billede Mikael Ekspert
18. november 2018 - 12:54 #6
Hvis din hustru kan se/læse facebook og "alt for damer" på sin Samsung", så BURDE hun også kunne modtage MMS.. ;)

Ellers er det bare at få fat i udbyderen af simkortet ;)
Avatar billede mort1 Ekspert
18. november 2018 - 12:55 #7
Ja hun har det hele og telefonen kan alt undtagen ……..
Men jeg er stadig overbevist om, at der på et tidspunkt har været skrevet om, at der var et problem med at modtage MMS, og er temmelig sikker på, at Wi-Fi var en del af problemet
Avatar billede Mikael Ekspert
18. november 2018 - 12:57 #8
#7.. Hvem er udbyderen ?? ;)
Avatar billede Mikael Ekspert
18. november 2018 - 13:02 #9
Har før oplevet at problemet kan ligge hos afsenderen af de MMS (Udbyderen)

Er det forsøgt med MMS af andre udbydere ???
Avatar billede INK Ekspert
18. november 2018 - 13:40 #10
Kan din hustru sende MMS?
Er telefonen opdaret med seneste tilgængelige Android version fra Samsung?
Avatar billede mort1 Ekspert
15. januar 2019 - 10:51 #11
# 7 - Udbyderen er CBB
Jeg har efterhånden afprøvet alle mulige - og umulige forslag, desværre uden held.
Avatar billede mort1 Ekspert
20. februar 2020 - 13:55 #12
Faktisk opgav jeg at få skidtet til at virke, men efter skifte til "Duka" (Telia) fungerer alt, som det skal.