18. november 2018 - 14:26 Der er 8 kommentarer

Computer genstarter når jeg spiller

Hej Derude.

Jeg fik anbefalet den her hjemmeside af en ven, så nu prøver jeg.

Jeg har det problem at min 2 år gamle stationær computer genstarter, når jeg spiller forskellige spil.

Min computer indeholder:
CPU Intel Core i7 6700K 4.00GHz
RAM 16,0GB Dual Channel Unknown 1333MHz
Bundkort MSI Z170A-G43 PLUS
Grafikkort 4095MB NVIDA GeForce GTW 980

Jeg har læst, at det kan skyldes støv i kabinettets udgange, der holder den varme luft inde, men jeg har rengjort min computer mindst én gang om ugen uden held. Jeg har også brugt progammet Speccy til at tjekke temperaturen imens jeg spiller, men den ligger gennemsnitligt kun på 30-40 grader.

Håber i vil hjælpe.
Avatar billede Slettet bruger
18. november 2018 - 14:49 #1
hvis det ikke er varme, så kan det være grafikkort driveren.
prøv at opdatere den til nyeste, eller en ældre version.

hvilke spil er det ? CS GO er slem til det, dårlig kode
18. november 2018 - 14:57 #2
Glemte at fortælle at jeg også har opdateret alle mine drivere så sent som i går, men det kunne du jo selvfølgelig ikke vide.

De spil jeg oplever det hos er: Hearts of Iron 4, Napoleon Total War, GTA V.
18. november 2018 - 14:58 #3
Kan min strømforsyning være problemet?
Avatar billede 220661 Ekspert
18. november 2018 - 16:37 #4
Prøv at hente og køre en burnin test:
https://www.passmark.com/products/bit.htm
18. november 2018 - 20:16 #5
Lavede en test, men den viste ingen fejl.
Avatar billede 220661 Ekspert
18. november 2018 - 21:46 #6
I søg skriv logbog og åbn den tjek windows logger for fejl. Er der andre fejl end kernel fejl?
20. november 2018 - 20:37 #7
Undskyld mit sene svar. Jeg tjekke min windows logger og fandt en masse fejl som ligger på en lang række.

Billede af resultat: https://gyazo.com/a2015707edbf181a1cbccf6685c529d7
Avatar billede Slettet bruger
20. november 2018 - 22:52 #8
**1**
Win 10?
Opdateret fuld ud med Windows Opdatering?

**2**
Windows 10?
- Prøv med såkaldte Fix-it Tool, "Ret det-værktøj".
https://support.microsoft.com/da-dk/help/4028430/windows-10-use-a-fix-it-tool

**3**
- Har du trods alt Win10 og har ikke hentet seneste build, så, hent det nye, og installer over, de har udrullet såkaldte bugfix opdatering af den nye build da det var fyldt med fejl ren OS mæssigt.

https://www.microsoft.com/da-dk/software-download/windows10ISO

Windows 7 og 8.1 understøttes ikke længere, så, fix-it tools vil ikke længere være tilgængelig.

**4**
Eller, se, om dine Tjenester er i orden, ved at se om disse kører:
DCOM Server Process Launcher
(1)
RPC Endpoint Mapper
(2)
Remote Procedure Call (RPC)
(3)
Security Accounts Manager
(4)
Server

**5**
Start "cmd" som Administrator.
Reparation for dig ved hjælp af kommands SFC og CHKDSK

    1. Tryk på Ctrl + Shift + Esc på tastaturet.
Jobliste startes.
    2. ved hjælp af Filer, ved fanebladen øverst venstre.
Tryk Kør ny opgave, skriv cmd og indsæt flueben, tryk på OK.
Kør følgende kommando.

      sfc /scannow

og/eller

      chkdsk /R
- Besked om chkdsk ikke kan køre vil forekomme, om du ikke vil planlægge kontrollering ved næste Opstart af pc, accepter ved indtastning Y og tryk Enter.
Genstart dit pc.

**6**
Programmer & Features
- Start din Programmer (Programmer & Features).
Kan du bekræfte at du har installeret dotnet (.NET) 4.6 eller 4.7 eller 4.7.2?
I dag er det nået til ".NET 4.7.2".

- Har du Windows 10, se bort med at finde dette på Programmer, for det burde være automatisk inkluderet.

Er du ikke nået til 4.7.2, så start fra den version du kan se fra Programmer og op af indtil du har seneste 4.7.2.
Hver .NET installering, genstart, og fortsæt indtil du når 4.7.2.

Her er resource til .NET:
https://www.microsoft.com/net/download/archives

**7**
Virker ikke?
(1)
Win 10, hent seneste build igen, og upgrader så fejlen rettes. Win 7 eller Win 8.1, installer om.
(2)
Køb Win 10, og følg med resten af verden. Windows 7 og 8.1 understøttes ikke længere som XP gjorde.