Avatar billede Mingobasse Novice
19. november 2018 - 09:53 Der er 10 kommentarer

Oprettelse af Genvej på Google Home (dansk)

Iflg. Google support skal man åbne Google Home app. og trykke på indstillings ikonet (3 vandrette streger) i øverste venstre hjørne for at komme videre, men i min Google Home ap. eksisterer denne ikke. Er der nogen bruger af denne nye danske version som har prøvet at oprette genveje i den nye danske sprogversion?
Vh
Avatar billede Slater Ekspert
19. november 2018 - 10:00 #1
Hvad mener du med at oprette genvej? Til hvad?
Avatar billede Slater Ekspert
19. november 2018 - 10:05 #2
Ah, talegenkendelsesgenveje? Aldrig brugt selv, men jeg har dog den nyeste version af Google Home app'en, og der findes de ved at klikke nederst til højre på ikonet af et hoved i en cirkel (konto), så klikke indstillinger og så genveje.
Avatar billede claes57 Ekspert
19. november 2018 - 10:36 #3
jf min https://www.dropbox.com/s/kvzcyv7sxq1awgx/Screenshot_20181119-102913_Home.jpg?dl=0
Lige under Hjem er + som tilføjer enheder (genvejen lige derunder - hos mig kun Claes Chromecast)
Avatar billede Mingobasse Novice
19. november 2018 - 10:56 #4
Tak Slater, men efter hovedet og instillinger er der 4 undermenyer. I hvilken af dem ligger din genvej?
Avatar billede Slater Ekspert
19. november 2018 - 11:26 #5
Hov, beklager. Ja, i indstillinger børe der være fire faner i toppen - genveje skal ligge under assistent der.
Avatar billede Slater Ekspert
19. november 2018 - 11:27 #6
Skal nok nævnes at mine oversættelser kan være forkerte. Jeg har alt på engelsk og gætter bare på de danske navne. Det bør være nummer to fane fra venstre i hvert fald.
Avatar billede Mingobasse Novice
19. november 2018 - 11:57 #7
Ok, det er nok derfor jeg ikke kan finde punktet, måske endnu ikke med i den danske version, selvom Googles supportside er på dansk. Er der iøvrigt nogen som kender til et dansk forum med tale kommandoer til den danske sprogversion.
Avatar billede Mingobasse Novice
19. november 2018 - 12:05 #8
Claes,  har du mulighed for lægge din menu ud hvor man kan se genvejsikonet?
Avatar billede Nick Praktikant
22. december 2018 - 09:45 #9
Mingo, genveje (shortcuts) er fjernet af sidste google home, og erstattet af rutiner (routines).. Men de er kun tilgængelige i USA :(

Google anbefaler man går ind i Home appen og skriver i Feedback, at man vil have routines til DK også. Så kan det jo være vi får det med tiden, for jeg savner det godt nok også :(
Avatar billede Mingobasse Novice
22. december 2018 - 10:37 #10
Nå, så er det derfor jeg er lidt forvirret, kunne huske at have set funktionen i en tidligere version