Avatar billede Oscar.Skov Mester
19. november 2018 - 13:43 Der er 2 kommentarer

Hvor bør man hoste sit .com domæne?

Hej
Jeg går med tanken om at starte en hjemmeside med .com domæne.

Hjemmesiden skal være på engelsk.

Hvor bør jeg hoste den?

Jeg er godt tilfreds med Unoeuro, men synes bare jeg har læst et sted, at man skal sørge for at vælge en udbyder der har datacentre i hele verden, for at sin hjemmeside bliver vist over alt i verden. Er der noget om det, eller er jeg helt gal på den?

Mvh
Oscar
19. november 2018 - 14:00 #1
Det kommer lidt an på, hvorfra du forventer de fleste brugere.
Det kan godt betale sig, at vælge et hostingcenter i ca. samme tidszone som flertallet af brugerne, da service mv. typisk vil være uden for normal arbejdstid i den tidszone, hvor centeret er, men mig bekendt er der ikke i øvrigt udfordringer visning af sites til brugere ude i verdenen - når man lige ser bort fra Kina, Rusland og tilsvarende lande med interessante forhold til internettet.
Avatar billede Slater Ekspert
19. november 2018 - 14:01 #2
Ja, det er vist en misforståelse. Med mindre de bliver aktivt blokeret af udbydere, kan alle i verden se alle domæner. Englændere og amerikanere kan sagtens se .dk domæner, og de kan sagtens se .com domæner hostet i Danmark, ligesom vi kan se amerikanske sider.

Det går en smule hurtigere at vise en side fra en server der er placeret kortere fysisk afstand væk, men det fungerer uanset.