Avatar billede reneblakoe Juniormester
19. november 2018 - 20:09 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Hvordan finder jeg DRs programmer på Sonos?

Hej.
Har fået installeret min nye trådløse højttaler - Sono One.
Jeg har fået etableret kontakt til Yousee og kan overføre "Mine Playlister" mv.
Men hvordan får jeg adgang til at kunne høre DRs programmer, f.eks DR5?
Jeg kan hente radioprogrammerne i Yousee appen, men når jeg går ind i menuen på Sono, kan jeg ikke få lov til at vælge radioprogrammer.
René
Avatar billede INK Ekspert
19. november 2018 - 20:20 #1
Du skal i Sonos appen tilknytte musiktjenester. Du kan tilføje DR Radio.
Avatar billede jakobdo Ekspert
19. november 2018 - 20:37 #2
https://www.dr.dk/hjaelp/digtal-radio/direkte-links-til-dr-radio-paa-nettet

Du kan tilføje dem manuelt.
Det kræver dog du bruger windows/osx programmet.
Det kan desværre ikke gøres fra mobilapp.
Avatar billede INK Ekspert
19. november 2018 - 21:11 #3
På min Sonos App på iPhone kan jeg sagtens tilføje musiktjenesten DR Radio, så jeg forstår ikke #2.
Avatar billede poko1 Ekspert
19. november 2018 - 21:15 #4
https://www.dr.dk/hjaelp/digtal-radio/direkte-links-til-dr-radio-paa-nettet
Jeg afspiller alle disse med Windows Media player
Avatar billede INK Ekspert
19. november 2018 - 21:21 #5
#4 læs lige dette link
https://www.computerworld.dk/eksperten/spm/1026233?k=8312679

Der findes Sonos Apps til både iOS, Android, Windows og Mac. Der kan oprettes forbindelse til DR Radio direkte i disse.
Avatar billede reneblakoe Juniormester
19. november 2018 - 21:32 #6
Fandt DRs stationer i app.
Tak.
Avatar billede jakobdo Ekspert
19. november 2018 - 21:34 #7
#3. Jeg vidste ikke man kunne tilføje DR som tjeneste smart. Men man kan nu stadig tilføje radioer direkte som aac/pls/mp3 radioer direkte selv. Ikke alle radioer har en smart app/tjeneste som virker direkte i sonos. Men jeg blev klogere, tak.
Avatar billede 220661 Ekspert
19. november 2018 - 21:55 #8
#5 😂