Avatar billede kly Praktikant
21. november 2018 - 08:42 Der er 13 kommentarer

yousee webmail

Vi er ret trætte at yousee´s bredbånd, så vi er ved at skifte til andet selskab.
Jeg har i mange år haft en tdc/yousee webmail og mange ting gemt i mapper.
Kan denne flyttes uden jeg mister noget? Alternativt kan jeg gemme mine mapper på min Mac.
Avatar billede puren Ekspert
21. november 2018 - 09:05 #1
Hvis du laver/har en Gmail kan du i outlook logge ind via imap og så er det bare drag'n'drop fra din yousee konto til din Gmail.

Man kan sikkert godt bruge andre programmer end Outlook og anden mailbox end Gmail dir vigtigt er at du kan oprette forbindelse via imap
Avatar billede claes57 Ekspert
21. november 2018 - 09:22 #2
når du har flyttet dine gamle mails/mapper, så kan du også sætte yousee-mail til automatisk at videresende mails til den nye konto. Så har du kun et sted at kigge efter mail, og du kan rette din mailadresse rundt omkring efterhånden som du fanger dem, der bruger din yousee-konto.
Avatar billede poko1 Ekspert
21. november 2018 - 09:22 #3
Hvis du har Windows10 Mail så tilføj den her!
https://ibb.co/d2KC5V
Avatar billede INK Ekspert
21. november 2018 - 13:00 #4
Forstår det sådan, at du kun bruger YouSee webmail, og at dine arkivmapper ligger på serveren og ikke i et mailprogram på din Mac/PC.
YouSee arbejder kun med POP3 konti, så du kan ikke bare synkronisere via et mailprogram.
"Mail" på en Mac kan sættes op til din nuværende YouSee konto, og alle mails i indbakken på webmail, vil så blive overført til din Mac indbakke i Mail.
Lige for tiden kan man ikke komme i indstillinger på webmail, så jeg kan ikke finde nogen nem løsning.
Men, der findes en besværlig løsning:
1) Opret kontoen i MAIL på Mac. Download hele indbakken.
2) Ryd maksimalt op i indbakken på webmail.
3) Nu åbner du hver af dine arkivmapper (én efter én). Flytter mappens indhold til indbakken og nu downloades de til din Mac.
4) I mailprogrammet opretter du nu en arkivmappe med undermapper og flytter de gamle mails til denne mappe/undermappe.
5) Beklager det er en omstændelig affære, men jeg kender ikke andre metoder.
Avatar billede INK Ekspert
21. november 2018 - 13:01 #5
Du skal selvfølgelig kun tage en arkivmappe ad gangen, så du ikke for blandet det hele igen 😀
Avatar billede kly Praktikant
22. november 2018 - 08:54 #6
Foreløbig tak for svar. Jeg har ikke tid nu, kan se jeg skal bruge lidt energi for at forstå svarere. Ingen af jeg bekræfter at webmail og adresse kan flyttes til andet selskab, så det betyder ny mailadresse, formoder jeg.
Jeg har hidtil fravalgt at bruge mailfunktionen på mobil og pc, fordi jeg ikke kunne se mine undermapper, som i webmail.
Avatar billede INK Ekspert
22. november 2018 - 09:16 #7
Du bliver nok nødt til at skifte e-mail adresse til ny udbyder eller g-mail eller Microsoft Outlook mail.
Avatar billede poko1 Ekspert
22. november 2018 - 10:29 #8
Citat
Ingen af jeg bekræfter at webmail og adresse kan flyttes til andet selskab
Dog.
Hvis du bruger #3.
Avatar billede puren Ekspert
22. november 2018 - 12:55 #9
kly >>  nej man kan ikke flytte en mail adr fra en udbyder over til en anden udbyder og nej du for nok heller ikke samme webmail interface hos den nye udbyder

men en hurtig step by step guide

1. lav en ny gmail
2. inde i gmail aktivere IMAP
3. hent mozilla thunderbrid (mail program)
4. i thunderbrid login i yousee mail (brug pop3 og husk at sætte flueben ved efterlad kopi på serveren)
5, i thunderbrid login i gmail (brug IMAP)
6. træk mails fra din yousee mail over i din nye gmail (man kan godt trække hele mappen)

7. job done
Avatar billede INK Ekspert
22. november 2018 - 13:25 #10
#8 og #9
Lyder spændende. Har i fundet en metode så arkivmapper fra webmail downloades til Mail eller Thunderbird. I givet fald ville det være af stor interesse for mange.
Avatar billede puren Ekspert
22. november 2018 - 13:38 #11
i den test mailbox jeg lavet ved yousee kunne jeg med outlook og thunderbrid
Avatar billede INK Ekspert
25. november 2018 - 15:16 #12
Jeg har nu testet Windows10 Mail programmet igen. poko1 og puren har ret i at arkivmapper fra YouSee webmail kan ses i programmet. Over tid bliver indholdet af mapperne også overført, men jeg har dog ikke kunnet finde mails ældre end 2018 i mapperne, selvom jeg faktisk har mails arkiveret fra tidligere. Systemet er altså ikke skudsikkert, så man skal tjekke at alt bliver overført.
Til gengæld har jeg i den nye version af webmail fundet en funktion, der kan eksportere mails. Findes under indstillinger - import/eksport.
Har dog ikke testet funktionen og ved ikke om andre mailprogrammer kan læse dem 😀.
Avatar billede INK Ekspert
25. november 2018 - 15:23 #13
Mails eksporteret fra YouSee webmail kan importeres i Apples Mailprogram, så spørgerens problem kan løses 😃