Avatar billede fileto Seniormester
21. november 2018 - 09:47 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Kan ikke installere Office

Hej
Jeg har et iso installationmedie af Office 2016 pro. Det har installeret fint på to andre computere men på denne kan den ikke. Computeren har windows 10 home. Når jeg installerer så kører installationsprogrammet helt færdigt men afslutter med følgende fejl:
"Installationen blev ikke udført. Tilstanden før ændringer gendannes."
Avatar billede ole_madsen Ekspert
21. november 2018 - 10:15 #1
Det kan skyldes at du har andre Microsoft Office relaterede produkter installeret, som ikke er kompatible. Har du eks. en demo-installation af Office 365, skal denne fjernes, før du kan installere den fulde pakke.

Du kan på https://support.office.com/da-dk/article/fjerne-office-fra-en-pc-9dd49b83-264a-477a-8fcc-2fdf5dbf61d8 hente et værktøj, der kan hjælpe med at fjerne office produkter - fjern alt, og prøv at installere igen.
Avatar billede fileto Seniormester
21. november 2018 - 11:06 #2
Hej
Jeg har nu kørt det lille office afinstallations program. Jeg får stadig samme fejl når jeg installerer office men jeg har lagt mærke til at den computer hvor jeg har installeret det med succes er en windows 10 pro, mens at den computer hvor jeg ikke kan installere det er en windows 10 home. Kan det have noget at sige?
Avatar billede Rune1983 Ekspert
21. november 2018 - 11:31 #3
Har du prøvet at køre installationensprogrammet med "Kør som administrator"?
Avatar billede ole_madsen Ekspert
21. november 2018 - 11:32 #4
Nej, pro og home har ingen relevans her.

Husker du at genstarte efter du har kørt værktøjet, og før du forsøger at installere igen?
Avatar billede 450025 Ekspert
21. november 2018 - 11:49 #5
Ole har så rett han, kjøre begge deler selv her men fei gulvet rent du så funker dette fint, har gjort dette for flere her, og 2016 er mer en godt nok, lykke til.
Arne.
Avatar billede fileto Seniormester
21. november 2018 - 12:08 #6
Ja, jeg kører værktøjet. Genstarter og installerer så igen. Men jeg får samme fejl.
Jeg har også kørt ccleaner inden jeg forsøger at installere office igen.
Er der andet det kan være?
Avatar billede ole_madsen Ekspert
21. november 2018 - 12:26 #7
Jeg tror også at en hængende/manglende Windows opdatering kan medvirke til fejlen.

Tjek at Windows er fuldt opdateret.

Jeg har i ét tilfælde været nødt til selv at slette gamle office rester. De kan gemme sig mange steder - nogle stykker nævnt herunder:

C:\program files\Microsoft Office (eller andet office lignende navn)
C:\Program Files (x86)\Microsoft Office (eller andet Office lignende navn)
C:\ProgramData\Microsoft\OFFICE (ProgramData er en skjult mappe)
C:\Users\[Brugernavn]\AppData\Local\Microsoft\Office (På samme niveau som Office kan også ligge Word, Excel, Outlook o.s.v. - de hører med)
C:\Users\[Brugernavn]\AppData\Roaming\Microsoft\Office (På samme niveau som Office kan også ligge Word, Excel, Outlook o.s.v. - de hører med)

Alle ovenstående mapper bør slettes - og også hvis der findes andre "office relaterede" mapper.

Genstart og prøv igen...

Virker det ikke, ville jeg overveje at resette Windows.
Avatar billede ErikHg Ekspert
21. november 2018 - 16:25 #8
#2
Prøv at afinstallere Office med Unlocker.

https://www.iobit.com/dk/iobit-unlocker.php?b
Avatar billede fileto Seniormester
23. november 2018 - 12:19 #9
Hej
Jeg har fundet en løsning. Jeg har prøvet en computer helt magen til og afinstalleret office med Ccleaner. Det hjalp og jeg kunne derefter installere Office.

Tak til ole_madsen og andre som har bidraget med løsningsforslag.
Avatar billede 450025 Ekspert
23. november 2018 - 13:34 #10
Så flott da CCleaner kan da brukes til noe har selv installert i dag Pirart kopi fra Ebay Gubben hadde dårlig råd,
Ole har mye rett i det han skriv, men som antyda over det må være kjemisk rent
# ErikHg har rett i sitt bidrag.

God helg Arne.
Avatar billede ErikHg Ekspert
23. november 2018 - 15:31 #11
God weekend også til dig Arne :-)
Avatar billede 450025 Ekspert
02. december 2018 - 06:08 #12
Takk det samme til deg også, jeg satte opp helt ny i går for en her han var fattig forsjo Ebay NEI JEG ER INGEN PIRART JEG BETALER MEN HELST BILLIG ok var mitt svar, Word 2016 465.- du vet MVA 25 %
Installerte dette funka da ble det en kald Bayer og begge var Happy.
Din hilsing varmer ErikHGArne
Arne