Avatar billede Butterfly Ekspert
21. november 2018 - 12:45 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Gem som PDF

Hej
Hvor går det galt i min makro? Jeg har en projektmappe med makroer, den vil jeg gerne gemme som pdf.
Min makro ser sådan ud, og den gemme som pdf, men jeg kan ikke åbne den.
Sub GemSomPDF()
    ChDir "H:\Dokumenter\"
'    SaveCopyAs = "pdf"
    FileFormat = ".pdf"
    filename = Range("J2").Value
    ActiveWorkbook.SaveCopyAs filename:="H:\Dokumenter\" & filename
".pdf"
End Sub
Avatar billede Butterfly Ekspert
21. november 2018 - 12:58 #1
Er det muligt at maile pdf-filen videre til en bestemt mail uden at åbne den?
Avatar billede Nikolaj Forsker
21. november 2018 - 12:58 #2
Jeg er ikke så skarp i makro, men jeg har denne som virker, for mig.
Kan det hjælpe ?

    ChDir "F:\Serviceaftaler\Forespørgsler"
    Navn = Range("E8").Value
    ActiveSheet.ExportAsFixedFormat Type:=xlTypePDF, Filename:= _
    "F:\Serviceaftaler\Forespørgsler\" & Navn & ".pdf"
Avatar billede Butterfly Ekspert
21. november 2018 - 13:14 #3
Tak det virker perfekt