Avatar billede Slettet bruger
21. november 2018 - 17:27 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Grønne streger på skærmen??

Hejsa.

Jeg sad her før idag og spillede og pludselig fik jeg en masse farver op skærmen, og skærmen gik i sort.
Da jeg ikke kunne gøre noget slukkede jeg computeren, og prøvede og tænde den igen, men nu kan jeg ikke engang tænde min computer.....

Når jeg tænder min computer er der et lille billede med MSI logo, hvor der er en masse grønne streger/grums på skræmen. Skærmen bliver derefter bare sort, og jeg kan ikke gøre noget, og min skærm siger der ikke er nogen forbindelse.

https://gyazo.com/35feed9c0d0baaf22bb24421d501457f
(Her er et billed af hvordan min skærm ser ud)

Jeg er ikke den bedste til at det her computer halløj, så håber der er nogen søde mennesker her inde på kan hjælpe mig :)

Tak for hjælpen på forhånd.
Avatar billede 220661 Ekspert
21. november 2018 - 17:32 #1
Mit bud er at dit grafik kort er stået af. Grunden til det er stået af kan være det har kørt varmt.
Er din pc meget beskidt indeni?
Avatar billede Slettet bruger
21. november 2018 - 17:37 #2
@220661

Det grafik kort jeg har er 5år gammel, og jeg har i den tid ikke haft nogen problemer med at det er blevet for varmt.
Jeg gør regelmæssig min computer ren, så jeg vil ikke sige min computer er beskidt indeni.
Jeg har to grafikkort. (GTX 760) kan man prøve og bytte om på kortene og se om det løser problemet, eller er der ikke så meget at gøre??
Avatar billede milter Ekspert
21. november 2018 - 18:09 #3
Jeg er enig med 220661, du har problemer med grafikkortet. Under opstarten bliver grafikkortet undersøgt for at se, om der er problemer med det. Ud fra din beskrivelse af forløbet, og at computeren nu ikke vil starte, tyder det på, at et eller andet er galt med dit grafikkort.

Hvis det er en stationær med grafik indbygget i processoren, kan du prøve at koble din skærm til bundkortets skærmudgang.

Du skriver også, at du "har to grafikkort. (GTX 760)". Betyder det, at du har to GTX 760-kort i computeren i en SLI-opsætning?
Avatar billede Slettet bruger
21. november 2018 - 18:22 #4
@milter

Ja det er en stationær computer jeg har.
Ja jeg har 2x GTX 760 som der er sat sammen med SLI.
Avatar billede 220661 Ekspert
21. november 2018 - 18:42 #5
Ja  prøv at deaktivere SLI og kør kun med et kort. Virker det ikke 1 gang prøv det næste kort. Måske kun det ene er stået af.
I Sli er de jo fælles om det så derfor får du fejl når 1 ikke virker.
Avatar billede Slettet bruger
22. november 2018 - 12:30 #6
Det ene grafikkort var gået i stykker så nu må jeg nøjes med et :(

I for tak for hjælpen :)
Avatar billede 220661 Ekspert
22. november 2018 - 15:49 #7
Velbekomme.
Men hvorfor markerer du dit egen kommentar som løsning når jeg har fortalt hvad problemet var?