Avatar billede Ikke-ekspert Ekspert
24. november 2018 - 18:39 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Windows 10 + Avast Free = Dårligt mix ?

Jeg har, altid brugt Avast Free. Og bruger Avast Free på den nye bærbare med Windows 10.
*
Har fungeret fint ...
*
Men i går kunne jeg ikke opdatere Avast Free.
Prøvede flere gange.
*
Så afinstallerede jeg Avast Free.
*
For, derefter, at ville installere Avast Free. Igen.
*
Men jeg jeg, åbenbart, ikke downloade den.
At en eller anden årsag.
*
Vil helst have Avast Free - Tilbage.
For dels kender jeg den.Dens fungerer den fint.
(Plejede at fungere fint).
*
Hvad gør jeg ?
*
Er er er godt alternativ til Avast Free ?
(Hvis jeg altså ikke kan downloade igen).
- Den downloader noget. Men afslutter ikke. Og man kan, således ikke installere noget.
*
Hvad kan der være galt ?
*
God Lørdag og Venlig Hilsen fra Jørn *
Avatar billede f-arn Guru
24. november 2018 - 19:07 #1
Jeg ved ikke hvor du prøver at downloade fra, men prøv at hente deres offline installer...

https://www.avast.com/download-software
Avatar billede claes57 Ekspert
24. november 2018 - 19:07 #2
det er black friday hos avast også - de har sikkert deres betalingsversioner på tilbud, så servere er nede. Test igen mandag, så er rosset ude.
Avatar billede ole_madsen Ekspert
24. november 2018 - 19:10 #3
De har et værktøj til afinstallation. Prøv at køre det

https://www.avast.com/da-dk/uninstall-utility
Avatar billede Ikke-ekspert Ekspert
24. november 2018 - 20:50 #4
Tak - Kigger på det senere. Men TAK til jer alle
Avatar billede Ikke-ekspert Ekspert
24. november 2018 - 20:51 #5
P.S - Skriver på en PC med LINUX MINT

(Risikerer ikke noget med Virus ...)
Avatar billede ErikHg Ekspert
25. november 2018 - 00:19 #6
#2
Black Friday = pengegriskhedens Mekka.
Avatar billede J. Nielsen Ekspert
25. november 2018 - 01:38 #7
Kaspersky free er god og holder sig diskret i baggrunden.
https://www.kaspersky.dk/free-antivirus

Men Avast er åbenbart også god i henhold til denne her test

https://uk.pcmag.com/antivirus/142/the-best-free-antivirus-protection
Avatar billede 220661 Ekspert
25. november 2018 - 09:12 #8
Har skiftet for et stykke tid siden fra Avast, da den på den tid brugte for mange resurser i forhold til KAspersky og Avira jeg nu kører med. Jeg har brugt de andre to siden Kaspersky lancerede deres frie udgave, og den har været min foretrukne siden.
Kan dog se på den testside jeg bruger https://www.av-comparatives.org/tests/real-world-protection-test-october-2018-factsheet/ at forskellene på programmerne er minimale, og at Avast er lige så godt et valg som nogle af de andre kendte producenter.
Så kan du få fjernet den gamle installation med deres remover som ole_madsen så fint har lagt i #3 og får Avast på igen hvor opdatering fungerer, ja så er det et fint valg. :-)
Avatar billede Ikke-ekspert Ekspert
25. november 2018 - 19:34 #9
Jeg har fået fjernet Avast - ved hjælp af Ole_Madsens link ...
Venter til i morgen - Vil downloade Avast igen ...
*
Foreløbig TAK ....
*
Vender tilbage ....
Avatar billede Ikke-ekspert Ekspert
26. november 2018 - 11:21 #10
Tak til jer ALLE. Startede med afinstallation. I forgårs. Har så downloadet Avast Free, som jeg jo kender, og er godt tilfreds med.
Og så fik jeg info om andre anti-virus programmen.
STOR tak til alle (alle burde have "Points". ....