Avatar billede imma Forsker
26. november 2018 - 09:26 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

wi fi harddisk

Hejsa, på jobbet har vi en masse ipads og iphones hvor vi lægger billeder direkte op på noget der hedder onedrive.. findes der en ekstern harddisk som man også eller istedet for kan lægge op på en nem måde fra iphone og ipad.. eller sågar samsung telefoner... .. harddisken skal være koblet til et tv, eller en wd tv live så man kan uploade videoer og billeder og den så automatisk opfanger dem og sætter dem med i en rotation...

på forhånd mange tak
Avatar billede Slettet bruger
26. november 2018 - 13:50 #1
#sætter dem med i en rotation.... Nej
#wifi disk ? - Nej (det er simpelthen for langsomt til en harddisk)

her et udvalg af NAS diske. Synology er populære.
du sætter blot et netværksdrev op, for eksempel Z: som peger på en mappe i NAS der hedder "billeder". så kan alle gemme der.

https://www.proshop.dk/NAS-Server
Avatar billede imma Forsker
26. november 2018 - 14:44 #2
Jeg har faktisk en ældre nas server stående som måske kunne bruges - synes bare det ville være nemmere med en wd my book live f.eks
Avatar billede puren Ekspert
26. november 2018 - 15:22 #3
ingen problemer i det, men det er jo ikke en lige ud af posen løsning,

som #1 påpeger så er wifi ikke noget hurtigt noget men så længe det ikke er flere hunderede MB går det nok

er ikke 100% sikker på hvordan med iphone men tro ikke det er så besværligt. android ingen problem

så et bud kunne være openELEC på en rasberry PI 3 med SAMBA share, muligvis med noget owncloud

alt efter hvor mange billeder i vil have omgang så skal vi måske bruge en disk eller et større SD-kort

https://raspberrypi.dk/produkt/raspberry-pi-3-model-b-plus-starterkit/
Avatar billede claes57 Ekspert
26. november 2018 - 19:38 #4
jeg har så apple-tv boks tilsluttet, og en pc med onedrive (gratis i windows)
Mine enheder uploader automatisk billeder til onedrive (har app på enheder - også er gratis på dem - ios og android)
På apple-tv har jeg spenderet 17kr på en app (DigitalCloud For OneDrive, Get Premium Access to Infinity) og så kan jeg se alt fra onedrive på tv - der er det muligt, at alt i mappen billeder vises med autoskift.
Avatar billede claes57 Ekspert
26. november 2018 - 19:41 #5
pc kræves kun for at have en microsoft-konto, så der er en onedrive aktiv, som du kan logge ind på fra de andre enheder.
Avatar billede imma Forsker
26. november 2018 - 20:01 #6
Ok det må jeg lige teste.  Har et apple tv herhjemme og log on til onedrive——hvordan kan man få enhederne til at uploade billederne automatisk
Avatar billede claes57 Ekspert
26. november 2018 - 20:24 #7
Når du har OneDrive på telefon, så har du mulighed for at vælge, at kamera skal gemme kopi på OneDrive. Jeg husker ikke lige hvornår i installeringen/indstillinger.
Avatar billede imma Forsker
27. november 2018 - 13:30 #8
ok... synes bare et apple tv er lidt dyrere.. men må lige få det testet.. kunne være fedt hvis når man så uploadede til en onedrive mappe at den selv så lavede et slideshow af alle billederne og kørte via apple tvets app som du snakkede om
Avatar billede imma Forsker
27. november 2018 - 18:34 #9
nu har jeg hentet appen.. men hvordan finder den udaf hvilken onedrive konto den skal finde frem ?? ligenu finder den noget gammelt frem
Avatar billede imma Forsker
27. november 2018 - 18:48 #10
den kan ikke bruge min roskilde mail... lidt ærgeligt ....
Avatar billede claes57 Ekspert
27. november 2018 - 18:48 #11
jeg har kun én konto - men det må ligge i opsætningen af apple-tv. Hvis man kan resette den, og logge på med samme apple-id (så man ikke taber købte apps), og så angiver den nye ondrive/microsoft konto.
Avatar billede imma Forsker
27. november 2018 - 19:03 #12
helt ok.... min logger ud af digitalcloud så snart jeg går ind på det... damn