Avatar billede r_becker Novice
26. november 2018 - 19:22 Der er 4 kommentarer

%sats til afkrydsnings felter

hvis man nu har 4 afkrysningsfelter
1 montering = 60 %
2 lednings mærkning 20
3 komponet tagging 10
4 kabelnummer 10
kan man så lave det så den post i tabellen bliver grøn og den i status feltet skriver det antal procent som man nu er færdige til
Avatar billede terry Ekspert
26. november 2018 - 19:58 #1
I think you need to explain in a bit more detail ;-)

"kan man så lave det så den post i tabellen bliver grøn og den i status feltet skriver det antal procent som man nu er færdige til "

Its not possible to give a colour to a record in a table, but its possible to give a row in a form a colour using conditional formatting, but you need to be more specific as to when it gets a specific colour...

more info please...
Avatar billede terry Ekspert
26. november 2018 - 20:42 #2
I have made a simple example which has the four "afkrysningsfelter" in a table.

On a form there are the four "afkrysningsfelter" and a status field. The form is based on a query which has a calculated field for statu which gets its value from calling a function which calculates the value of status from the status of each of the "afkrysningsfelter".

Then on the form there is a conditional format on the status field and if it is 100 then the field is green.
Avatar billede terry Ekspert
26. november 2018 - 20:44 #3
send me a private msg with your email and I'll send example.
Avatar billede terry Ekspert
29. november 2018 - 10:51 #4
its easier to get help if you participate ;-)