Avatar billede krele Juniormester
27. november 2018 - 21:03 Der er 6 kommentarer

Sortering

Hej
Jeg er ved at lave en rangliste hvor hver deltager har 4 rækker i arket.
når jeg sortere er det kolonne g, størst til mindst, og der er kun et tal i række 4 ved hver deltager.
jeg kan ikke få den til at flytte 4 rækker samlet, hvordan fortæller jeg den at de 4 rækker hænger sammen?

Mvh. Ole Kristensen
Avatar billede kim1a Ekspert
27. november 2018 - 22:53 #1
Du markerer det område den skal sortere sammen og vælger sorter.
Avatar billede krele Juniormester
28. november 2018 - 15:45 #2
Hej Kim1a
så er det kun den linie med et tal i der flytter sig op i toppen og de andre 3 linier ryger ned i bunden.

hver deltager har 4 linier, men kun tal i den 4 linie.

jeg kan sagtens sortere hvid der kun er 1 linie pr deltager.

men nu er der 4 linier pr. deltager
Avatar billede kim1a Ekspert
28. november 2018 - 16:53 #3
Ah, så forstår jeg. Beklager.

Hvis jeg forstår korrekt:
Peter tom
Peter 5
Mads tom
Mads 3

Skal den så sortere:
Mads 3
Mads tom
Peter 5
Peter tom

eller
Mads tom
Mads 3
Peter tom
Peter 5

Jeg tænker du bliver nødt til at have en støttekolonne der hiver tallet med ind i de andre rækker, men jeg har svært ved at se hvordan det kommer til at fungere uden at du også laver den formel om til værdi inden sortering.

Jeg tror vi bliver nødt til at se et eksempel på dine data for at kunne hjælpe dig ordentligt.
Avatar billede Jan Hansen Ekspert
28. november 2018 - 18:33 #4
Hvad med  en H kolonne til sortering

i H1  =G4*10+1
H2  =H1+1
H3  =H2+1
H4  =H3+1
H5  =G8*10+1
H6 =H5+1
Osv
Avatar billede kim1a Ekspert
01. december 2018 - 12:18 #5
#4 kan du komme afsted med at sætte det på formel så den kan trækkes ned, eller skal man skabe individuelle formler?
Avatar billede krele Juniormester
01. december 2018 - 13:12 #6
før i tiden havde jeg kun 1 linie pr. deltager og brugte sortering størst til mindst, så sorterede de 50 deltagere efter sidste kolonne i arke(point i alt) ingen problem.

Jeg vil gerne gøre det på samme måde nu hvor hver deltagere har fået 4 linier.
men systemet kan ikke finde ud af at at de 4 linier pr. deltager høre sammen og skal følges ad under sortering.

husk jeg er nybegynder og forstår ikke meget af jeres sprog, vil gerne der er en forklaring med så jeg kan følge med :-) :-)