Avatar billede Carnac Forsker
28. november 2018 - 16:22 Der er 4 kommentarer

Wacom Intuos tegneplade -nogle der ved noget om den?

Hej jeg har købt en Wacom Intuos tegneplade til min niece på 10 år i julegave. Så vidt jeg har forstået følger der et gratis tegneprogram med.

Jeg kunne godt tænke mig at sætte mig lidt ind i hvordan den virker på forhånd, sådan at når hun får den, at jeg kan hjælpe hende med at installere tegneprogrammet osv.

Nu er spørgsmålet så: Hvis jeg downloader tegneprogrammet til min egen computer for at sætte mig ind i hvordan det fungerer, vil jeg så efterfølgende kunne downloade og installere tegneprogrammet på hendes  stationære computer og laptop også?

Altså det bliver jo således tre enheder jeg skal installere tegneprogrammet på. Men jeg er i tvivl om det er lavet sådan, at man måske kun kan installere tegneprogrammet på én enhed?

Nogle der ved det?
Avatar billede Slater Ekspert
28. november 2018 - 16:27 #1
Der står på Wacoms website:

"*To get your complimentary software you need to sign-in or create a Wacom ID with your personal data and register your Intuos. Number of available software depends on the model. To begin using the Corel® software after installation, registration with Corel® is required."

Så nej, der skal registreres med personinformation for at få programmet, og derefter er det låst til den bruger og kan ikke også registreres af en anden.

Dog kan du hente en prøveversion af programmet her: https://www.painterartist.com/en/product/painter-essentials/

Alternativt virker Wacom tablets også med gratis tegneprogrammer som f.eks. Krita, som skulle være rigtig godt.
Avatar billede Carnac Forsker
28. november 2018 - 19:50 #2
Hej Slater, tak for svar.

Altså tag fx spil på steam. De er  jo også låst på account. Men alligevel kan du jo godt installere spillene på 10 computere. Du kan bare kun spille på én af gangen.

Tager du fx windows 10, så låser det sig til motherboardet. Dvs du kan ikke (almindeligvis) have den samme windows 10 på flere computere.

Jeg håbede at det ville være ligesom Steam. Altså at du kan downloade tegneprogrammet på flere computere, men kun bruge det på én computer ad gangen. Men sådan er det altså ikke?
Avatar billede Slater Ekspert
28. november 2018 - 21:08 #3
På den måde. Det står der ikke direkte, men meget muligt det kan installeres flere steder.
Nu var det bare fordi det var en gave til en anden person, og du måske ikke ønskede at registrere programmet permanent i dit eget navn i stedet for hendes.

Og igen, hvis det bare er for at teste programmet, hvorfor så ikke hente en tidsbegrænset prøveversion?
Avatar billede Tomthe smol Praktikant
13. maj 2020 - 05:18 #4
Jeg købte en XP-Pen Artist 12 Pro https://www.xp-pen.fr/product/486.html tegneplade med skærm 11,6" , og den er sku dejlig at arbejde med. Jeg bruger den til at tegne i Illustrator og male i Photoshop.

her tegner du digitalt på en tegneplade skærm og kommer så tæt på 'tegning i hånden som du kan uden at arbejde på papir.