Avatar billede Chrille Novice
29. november 2018 - 12:51 Der er 3 kommentarer og
3 løsninger

Hjemmeside

Hejsa

Jeg har lavet ny hjemmeside, er der nogle der har tid, og lyst til at kigge den igennem, og komme med kritik.

https://www.christiankrog.dk
Avatar billede Slater Ekspert
29. november 2018 - 13:52 #1
Designet er jo ultra-minimalistisk, hvilket jeg godt kan lide. Billederne er sat godt op og viser tydeligt hvad du kan. Rigtig godt. Og flotte billeder også, forresten.

Men jeg er ikke vild med din brødtekst. Linjerne er for lange, det er forfærdeligt at læse centerjusteret tekst, teksten er lidt lille og for tæt sammen, og så kan jeg se du har valgt Georgia som font-family, men det er en Mac-font og ikke standard. Langt de fleste af dine besøgende vil komme fra Windows, som ikke har den skrifttype, og de vil se Times New Roman i stedet, som er en rædsom font.

Mit forslag vil være: find en webfont du kan lide og brug den, kig f.eks. på https://google.com/fonts og brug den css-kode det giver dig. Sæt størrelsen lidt i vejret, giv det lidt mere linjeafstand og sæt afstanden mellem paragraffer op. Giv det omsluttende element en max-width på højst 600 pixels, så linjerne ikke bliver så lange, og venstrejuster det hele.
- I know, I know, det gør vægten lidt skæv, men tekst er der for at blive læst først og for at se godt ud derefter, og enhver ordentlig designer vil sige at det er strengt fy at centrere mere tekst end en simpel overskrift.

Og så er jeg igen nødt til at sige, den "all rights reserved" i footeren - den betyder ingenting. Det betyder intet i USA og det har aldrig betydet noget i Danmark. Ophavsret gælder helt automatisk. Det virker altså uprofessionelt at skrive det.
Avatar billede Slater Ekspert
29. november 2018 - 14:01 #2
Dvs. hvis du og Christian Krog er samme person. Det gik jeg ud fra pga. brugernavnet, men kom lige i tanker om at det ikke er sikkert. Nå, du forstår nok hensigten uanset.
29. november 2018 - 14:25 #3
HEJ,

Var inde på din side.

JEG synes,  det virker lidt overvældende med så mange fotografier / billeder..

Selve billederne er utrolig fine.

Og jeg er enig med Slater #2 at brødtektens format (ikke selve teksten) burde ændres .

Men generelt set synes jeg det er en fin komposition.

Kristian
.
Avatar billede J. Nielsen Ekspert
29. november 2018 - 17:21 #4
Øverst tv. Det er lidt tåget hvad der menes med "Headshot Crew Associate", desuden skifter dette logo efter hvilken menu man er i sommetider er der et foto sommetider ikke, lidt forvirrende.

Det håndskrevne "Christian Krog" logo synes jeg er alt for stort, det fylder næsten hele min Full HD skærm, det burde være lidt mindre, evt. have noget mindre hvid plads ovenover og nedenunder

Headhots er et nyt ord for mig, det er nok et totograf fagord, det lyder smart, men hvad er det? Menupunkt "headshot" burde måske indledes med en kort forklaring på forskellen mellem alm. portræt og "headshot" istedet for bare billeder.

Men ellers en god og enkel side, der ser professionel ud.
Avatar billede Slater Ekspert
29. november 2018 - 17:57 #5
#4: Ah ja, logoet - det tænkte jeg også selv over, men glemte det igen. Jeg synes også det virker som et logo for en helt anden side.

Min umiddelbare tanke er at Christian Krog er medlem af en forening eller lignende der hedder Headshot Crew, men i så fald giver det ingen mening at det badge er websitets logo og leder til forsiden af dette site.
Avatar billede Chrille Novice
30. november 2018 - 11:07 #6
Tak for jeres input. Der er nu ændret en del af de forslag i er kommet med. God week end :-)